4 μεγάλα επενδυτικά σχέδια ύψους 1 δισ. € στον τουρισμό.- Στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος η Κρήτη

Έχει αναθερμανθεί, ουσιαστικά, το ενδιαφέρον για ιδιωτικές επενδύσεις μεγάλης κλίμακας, στρατηγικού ενδιαφέροντος στη χώρα μας και κλάδος αιχμής είναι ο τουρισμός με γεωγραφική έμφαση στη Κρήτη και το Ν. Αιγαίο. Ακολουθεί ο αγροτοδιατροφικός τομέας με επενδύσεις συμπαραγωγής σε θερμοκηπιακού τύπου εκμεταλλεύσεις και έπεται ο τομέας των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας σε φωτοβολταικά και αιολικά έργα μεγάλης κλίμακας.Στο μεταξύ, αυτή τη στιγμή στο πλαίσιο των Στρατηγικών Επενδύσεων, αξιολογούνται 4 επενδυτικά σχέδια, τα οποία εμπίπτουν στον τομέα του τουρισμού και αφορούν σύνθετες αναπτύξεις, οι οποίες περιλαμβάνουν τουριστικές υποδομές και παραθεριστική κατοικία. Το συνολικό ύψος του προϋπολογισμού τους ανέρχεται σε περίπου 1 δισ. ευρώ και αναμένεται να δημιουργήσουν περίπου 3.000 θέσεις εργασίας. Mέσα στο επόμενο εξάμηνο τουλάχιστον τρεις στρατηγικές επενδύσεις αναμένεται να έχουν ξεκινήσει έργα υποδομής, ενώ άλλες τρεις αναμένεται να προχωρήσουν σε κατασκευαστικά έργα μέχρι το τέλος του 2019.

Αυτά αναφέρει ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του Enterprise Greece, Γρηγόρης Στεργιούλης, σε συνέντευξη που παραχώρησε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ και σημειώνει ότι είναι εξαιρετικής σημασίας ο συντονισμός σε εθνικό επίπεδο με όραμα, μετρήσιμους στόχους και κοινά εργαλεία, με στόχο την ενιαία προβολή και αξιοποίηση των ανταγωνιστικών πλεονεκτημάτων της χώρας προς τη διεθνή επενδυτική κοινότητα με ενιαία φωνή, συνέχεια και συστηματικό συντονισμό όλων των δράσεων για να μπορέσει η χώρα να αυξήσει, αποτελεσματικά, τις ‘Αμεσες Ξένες Επενδύσεις και να στηρίξει τις εξαγωγές της.

Ο κ. Στεργιούλης υπογραμμίζει ότι το επιχειρησιακό σχέδιο του οργανισμού για το 2019 είναι ένα ρεαλιστικό και φιλόδοξο σχέδιο που αποτυπώνει τη στρατηγική και τις προτεραιότητές για την προσέλκυση νέων επενδύσεων, την τόνωση της εγχώριας επιχειρηματικότητας μέσω της προώθησης των ελληνικών εξαγωγών.

Σε αυτό το πλαίσιο, ο κ. Στεργιούλης αναφέρει τους βασικούς στόχους του τομέα επενδύσεων για το 2019 που είναι η πραγματοποίηση περίπου 20 ενεργειών εξωστρέφειας με σκοπό την προσέλκυση επενδύσεων από χώρες της Ε.Ε., της Μ. Ανατολής, της Ασίας, τη Ρωσία και τις ΗΠΑ, στους κλάδους ενδιαφέροντος, επικαιροποίηση και εμβάθυνση του χαρτοφυλακίου επενδυτικών έργων, με ώριμα έτοιμα προς χρηματοδότηση έργα, και αύξηση κατά 50% των επενδυτικών προτάσεων που θα αποσταλούν σε υποψήφιους επενδυτές.

Συμπεριλαμβάνονται επενδυτικά road show που εκτιμάται ότι θα οδηγήσουν στην πραγματοποίηση περίπου 600 νέων επαφών και στην ισχυροποίηση των σχέσεων με περίπου 200 επιχειρήσεις, ενώ συνεχίζεται η περαιτέρω προώθηση ελληνικών προϊόντων και υπηρεσιών σε υφιστάμενες και νέες αγορές του εξωτερικού.

«Η Ελλάδα δημιουργεί σταδιακά ένα brand name. Αλλά πρέπει να το υποστηρίξουμε αυτό, γιατί αν χάσουμε την ευκαιρία θα μπουν άλλοι στη μέση και θα ικανοποιήσουν τις ανάγκες που υπάρχουν, αντί για εμάς», σημειώνει ο κ. Στεργιούλης και υπογραμμίζει ότι η πορεία των εξαγωγών δείχνει ότι οι προσπάθειες αποδίδουν καρπούς αλλά «χρειάζεται και η εξαγωγική επιχείρηση να είναι πιο αποτελεσματική, πιο λειτουργική να έχει την έννοια του κόστους, της σταθερής ποιότητας, της τυποποίησης».

Σχετικά Άρθρα

Αφήστε ένα σχόλιο

* Το email σας δεν θα εμφανιστεί