Η ΤΕΡΝΑ μειοδότρια για τους Υποσταθμούς της διασύνδεσης Κρήτης

Έντονη κινητικότητα επικρατεί στον ΑΔΜΗΕ αυτή την εβδομάδα στα μέτωπα των ηλεκτρικών διασυνδέσεων τα οποία φαίνεται να προχωρούν με αποφασιστικότητα. Ύστερα από την υπογραφή της σύμβασης για την κατασκευή και πόντιση των υποθαλάσσιων καλωδίων που θα συνδέσουν τη Νάξο με την Πάρο και τη Μύκονο, με την κοινοπραξία Ελληνικά Καλώδια ΑΕ – Fulgor AE στο πλαίσιο της Β΄Φάσης της ηλεκτρικής διασύνδεσης Κυκλάδων, άμεσα ξεκινούν και οι κατασκευαστικές εργασίες για τους Υποσταθμούς της ηλεκτρικής διασύνδεσης Κρήτης – Πελοποννήσου, μετά την επιλογή του αναδόχου για το έργο.

Ο ΑΔΜΗΕ ανακοίνωσε ότι μειοδότρια εταιρεία για την κατασκευή του νέου τερματικού σταθμού Μετάβασης-Αντιστάθμισης στη Νοτιονατολική Πελοπόννησο καθώς και την αναβάθμιση και επέκταση του υφιστάμενου υπαίθριου Υποσταθμού στην περιοχή των Χανίων στην Κρήτη  ανακηρύχθηκε η εταιρεία «ΤΕΡΝΑ ΑΕ», έναντι τιμήματος 18,5 εκατ. ευρώ.

Μετα την αξιολόγηση των οικονομικών προσφορών των τεσσάρων εταιρειών που συμμετείχαν στον διαγωνισμό (καθώς όλες κρίθηκαν αποδεκτές από τεχνικής πλευράς), προέκυψε ότι η TΕΡΝΑ προσέφερε το χαμηλότερο συγκριτικά τίμημα. Συγκεκριμένα, οι προσφορές που κατατέθηκαν  για το έργο με σειρά κατάταξης είχαν ως εξής:

1. Κοινοπραξία SIEYUAN-GEDI (Κίνα)

2. Ομιλος Μυτιληναίου

3. ΤΟΜΗ ΑΒΕΤΕ

4. ΤΕΡΝΑ ΑΕ 

Υπενθυμίζεται ότι στο τέλος της προηγούμενης εβδομάδας ολοκληρώθηκε η αξιολόγηση των τεχνικών και οικονομικών φακέλων για τις καλωδιακές διασυνδέσεις του έργου, σε χρόνο ρεκόρ μάλιστα, αναδεικνύοντας ως μειοδότρια για το πρώτο (Δυτικό) κύκλωμα της υποβρύχιας διασύνδεσης Πελοποννήσου-Κρήτης και τις υπόγειες διασυνδέσεις της Πελοποννήσου την εταιρεία FULGOR AEέναντι τιμήματος 140,2 εκατ. ευρώ.

Μειοδότρια για το δεύτερο (Ανατολικό) κύκλωμα της υποβρύχιας διασύνδεσης ανακηρύχθηκε η εταιρεία Prysmian Powerlink έναντι τιμήματος 125,9  εκατ. ευρώ. Για τις υπόγειες διασυνδέσεις της Κρήτης στο πλαίσιο της διασύνδεσής της με την Πελοπόννησο μειοδότησε η εταιρεία ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΚΑΛΩΔΙΑ ΑΕ  έναντι τιμήματος41,09 εκατ. ευρώ.

Η συγκεκριμένη διασύνδεση είναι η μεγαλύτερη σε μήκος υποβρύχια-υπόγεια AC (εναλλασσόμενου ρεύματος) καλωδιακή διασύνδεση στον κόσμο (134 χλμ. Υποβρύχιο τμήμα και 42 χλμ. Υπόγεια τμήματα) ενώ το μέγιστο βάθος πόντισης των καλωδίων κατά μήκος της υποβρύχιας διαδρομής την τοποθετεί στην κορυφή των πλέον απαιτητικών τεχνικά έργων πόντισης καλωδίων ηλεκτρικής ενέργειας διεθνώς (950 μέτρα μέγιστο βάθος).

Μετά την επιτυχημένη ολοκλήρωση του διαγωνισμού για τα καλωδιακά τμήματα (υποβρύχια και υπόγεια) της διασύνδεσης Κρήτης-Πελοποννήσου στις 21 Σεπτεμβρίου, επελέγη ο ανάδοχος και για τους Υποσταθμούς. Συνεπώς το σύνολο του έργου βαίνει προς υλοποίηση εντός του χρονοδιαγράμματος που προβλέπει την ολοκλήρωσή του εντός του 2020, διασφαλίζοντας παράλληλα την αξιόπιστη τροφοδότηση της μεγαλονήσου.

ypodomes.com

Σχετικά Άρθρα

Αφήστε ένα σχόλιο

* Το email σας δεν θα εμφανιστεί