Κεντρική επιλογή της κυβέρνησης τα μπλοκαρισμένα έργα στην Κρήτη- Ξεκινά ο διαγωνισμός για τον ΒΟΑΚ, έναρξη και στο Καστέλι

Το ξεμπλοκάρισμα των δυο μεγάλων έργων της Κρήτης, αυτό του ΒΟΑΚ και αυτό του αεροδρομίου Καστελίου, είναι δυο από τα μεγαλύτερα έργα της χώρας και προτεραιότητες της κυβέρνησης.

Την ίδια ώρα στόχος είναι να υπάρξει το ξεμπλοκάρισμα και η έγκριση χρηματοδότησης του Πάτρα-Πύργος. Το έργο οδεύει πλέον προς την τελική ευθεία και εφόσον δεν υπάρξουν άλλες καθυστερήσεις τότε μέσα στο δεύτερο εξάμηνο του έτους θα μπορούμε να δούμε και τις πρώτες μπουλντόζες.

Η έναρξη του διαγωνισμού του ΒΟΑΚ τον Αύγουστο είναι επίσης ένα πολύ καλό μήνυμα λόγω της αναγκαιότητας κατασκευής του.

Μετά από αυτό προχωράμε στις επόμενες εκρεμμότητες που θα μας οδηγήσουν στην υλοποίηση και άλλων μεγάλων έργων που βρίσκονται σε προχωρημένη διαγωνιστική διαδικασία, όπως το Αεροδρόμιο στο Καστέλι, το Λαμία-Ξυνιάδα του Ε65 και το Θριάσιο Πεδίο, έργα τα οποία είναι πιθανόν να δούμε να οδεύσουν προς κατασκευή σταδιακά μέχρι το Φθινόπωρο.

Στο πρώτο έργο, το Αεροδρόμιο Καστελίου (Κ/Ξ ΤΕΡΝΑ-GMR), εφόσον δεν έχουμε μεγάλες αναμονές στο Ελεγκτικό Συνέδριο τότε το έργο θα μπορούσε να ξεκινήσει μέχρι το τέλος του έτους. Στο Λαμία-Ξυνιάδα (ΤΕΡΝΑ) μόλις τελειώσει το “ψείρισμα” της σύμβασης και δοθεί η έγκριση από τις υπηρεσίες της Κομισιόν, τότε με πιο σύντομες διαδικασίες θα πάμε στην κατασκευή. Εδώ το χρονικό περιθώριο είναι κάπως πιο θολό μιας και ζητώνται λεπτομερή στοιχεία του δρόμο αλλά μία πρώτη εκτίμηση είναι πως μέσα στο καλοκαίρι θα μπορούσε να έχει ξεκινήσει το έργο. Τέλος, μία ανάσα πριν τη σύμβαση είμαστε στο έργο του Θριάσιου Πεδίου (ΕΤΒΑ ΒΙΠΕ-Goldair), για το πρώτο μεγάλο Logistics Park της χώρας.

Μετά από αυτή την τριάδα έργων, το ενδιαφέρον εστιάζεται πλέον στην ωρίμανση 4 άλλων μεγάλων διαγωνισμών. Ο πρώτος είναι εκείνος της Αττικό Μετρό για τη κατασκευή της Νέας Γραμμής 4 του Μετρό της Αθήνας. Εκεί ανάλογα με τη διαγωνιστική διαδικασία θα δούμε πόσος χρόνος θα χρειαστεί μέχρι να φτάσουμε στον ανάδοχο του έργου του 1,8δισ.ευρώ. Λογικά αυτό θα γίνει το 2019.

Το δεύτερο είναι της ΕΡΓΟΣΕ για τη Σιδηροδρομική Σήραγγα Σεπολίων (ΙΝΤΡΑΚΑΤ) που όλα δείχνουν ότι οι υπογραφές μπορεί να πέσουν μέσα στο Καλοκαίρι και το ίδιο για το έτερο έργο της ΕΡΓΟΣΕ για την ηλεκτροκίνηση στο Κιάτο-Ροδοδάφνη (ΑΚΤΩΡ) που αναμένεται να υπογραφεί μέχρι το τέλος του έτους. Το τέταρτο έργο είναι εκείνο του Υπουργείου Υποδομών για την εργολαβία σκούπα την Αμβρακίας Οδού  (ΤΕΡΝΑ-ΑΚΤΩΡ) όπου τα έργα αναμένεται να ξεκινήσουν προς το τέλος της φετινής χρονιάς.

Με βάση τα παραπάνω αυτή θα είναι και η αναμενόμενη κινητικότητα μέσα στο 2018, ενώ στην ουρά δημοπράτησης υπάρχουν αρκετά έργα όπως η ηλεκτροκίνηση σε Παλαιοφάρσαλο-Καλαμπάκα και Λάρισα-Βόλο, οι νέοι συρμοί για το Μετρό Θεσσαλονίκης αλλά και οι πρόδρομες εργασίες στα Μετρό Αθήνας (Γραμμή 4) και Θεσσαλονίκης (επεκτάσεις στα δυτικά) αλλά και αρκετά ακόμα που έχουν απασχολήσει με την υλοποίηση τους, κυρίως οδικά. όπως το Τρίκαλα-Εγνατία του Ε65 και Παράκαμψη Χαλκίδας.

Νίκος Καραγιάννης-ypodomes.com

Σχετικά Άρθρα

Αφήστε ένα σχόλιο

* Το email σας δεν θα εμφανιστεί