Σπίρτζης: Η ΝΔ μας καταγγέλλει επειδή… κάναμε τους διαγωνισμούς για τον ΒΟΑΚ!- Πώς λύνονται τα προβλήματα στο δρόμο της Μεσαράς (βίντεο)

Χρονοδιάγραμμα για τον δρόμο στη Μεσαρά, το οποίο διασφαλίζει την έγκαιρη ολοκλήρωση αυτού του έργου πνοής για την Κρήτη, όπως δήλωσε ο υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης, τέθηκε στη διάρκεια χθεσινής συνάντησης, με τη συμμετοχή υπηρεσιακών παραγόντων και ειδικών επιστημόνων του ΟΑΚ και του Πολυτεχνείου.

Όπως δήλωσε με τη σύσκεψη ο υπουργός, διασφαλίζονται οι διαδικασίες και τα χρονοδιαγράμματα, ώστε να ξεπεραστούν τα προβλήματα που είχαν εμφανιστεί.

“Σύντομα θα κόψουμε κορδέλα για το δρόμο της Μεσαράς”, δήλωσε χαρακτηριστικά ο κ. Σπίρτζης.

 

Δείτε το βίντεο

Για τον ΒΟΑΚ, το αεροδρόμιο στο Καστέλι και τα άλλα μεγάλα έργα στην Κρήτη

“Μας κατήγγειλαν που ξεκινήσαμε τον ΒΟΑΚ. Ξεκίνησαν οι διαγωνισμοί και μας κατήγγειλε η Αξιωματική Αντιπολίτευση. Μας κατήγγειλαν γιατί έχουν το σκεπτικό να μη γίνεται τίποτα στη χώρα, προκειμένου να  πιστωθεί ο ΣΥΡΙΖΑ και η κυβέρνηση τα θετικά του πόσο γρήγορα υλοποιούνται έργα και ότι ολοκληρώνονται τα έργα και ολοκληρώνονται σε ένα κόστος”.

Αυτό εξάλλου ανέφερε σε συνέντευξή του στην ΕΡΤ ο υπουργός Υποδομών, μιλώντας για τον ΒΟΑΚ και τα υπόλοιπα έργα της Κρήτης.

Δείτε το βίντεο και διαβάστε το απομαγνητοφωνημένο απόσπασμα από τη συνέντευξη στον δημοσιογράφο Τάκη Σαράντη.

 

 

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Προχωράμε. Πάμε να δούμε αν υπάρχουν νέα έργα τα οποία είναι σε εξέλιξη. Αν υπάρχουν νέα έργα, τα οποία θα παρακολουθήσουμε. Ο  Βόρειος Οδικός Άξονας Κρήτης για παράδειγμα. Επειδή ήσασταν εκεί την περασμένη εβδομάδα, για αυτό το λέμε.

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Πολύ ωραίο θέμα και μας κατήγγειλαν που τον ξεκινήσαμε. Ξεκίνησαν οι διαγωνισμοί και μας κατήγγειλε η Αξιωματική Αντιπολίτευση.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Γιατί σας κατήγγειλαν;

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Μας κατήγγειλαν γιατί έχουν το σκεπτικό να μη γίνεται τίποτα στη χώρα, προκειμένου να  πιστωθεί ο ΣΥΡΙΖΑ και η κυβέρνηση τα θετικά του πόσο γρήγορα υλοποιούνται έργα και ότι ολοκληρώνονται τα έργα και ολοκληρώνονται σε ένα κόστος.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Άρα είναι καθαρά οικονομικό το θέμα αν κατάλαβα καλά;

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Όχι είναι πολιτικό το θέμα που μας κατήγγειλαν. Οι διαγωνισμοί, επιτέλους μετά από δεκαετίες, για τον ΒΟΑΚ ξεκίνησαν και θα υλοποιηθεί, είτε θέλουν κάποιοι, είτε δε θέλουν ο ΒΟΑΚ από τα Χανιά μέχρι τον Άγιο Νικόλαο. Ταυτόχρονα θα γίνει διαγωνισμός μέσα στη χρονιά για τη στρατηγική μελέτη προκειμένου να μπορούμε να έχουμε ώριμα τα έργα για το υπόλοιπο οδικό δίκτυο της Κρήτης.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Η τοπική αυτοδιοίκηση εκεί συμφωνεί; Ο Περιφερειάρχης, οι Δήμαρχοι;

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Ναι. Ο Περιφερειάρχης έχει εκφραστεί θετικά, οι Δήμαρχοι το ίδιο. Και για να μην υπάρχει καμία αμφιβολία, την τελευταία φορά που συναντηθήκαμε όλοι μαζί στο Δήμο Ηρακλείου, είπαμε ότι αν έχει η τοπική αυτοδιοίκηση οποιαδήποτε αντίρρηση σε σχέση με τον προγραμματισμό και τον τρόπο υλοποίησης αυτού του έργου, θα τον καταθέσει μέχρι 1η Αυγούστου και θα αναλάβει να πάρει τους πόρους και να το κάνει εκείνη.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Ένα ερώτημα το οποίο έρχεται από την Κρήτη. Να σταθώ ένα λεπτάκι σε αυτό για έναν λόγο. Ένα ερώτημα το οποίο προφανώς σας ετέθη και σε εσάς και έχει φτάσει και στα δικά μου αυτιά έχει να κάνει με τα διόδια, τα τέλη διοδίων για το ΒΟΑΚ κι αν θα πληρώνουν οι Κρητικοί για παράδειγμα. Θα πληρώνουν;

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Οι Κρητικοί, οι πολίτες της Κρήτης, οι μόνιμοι κάτοικοι της της Κρήτης, δεν θα πληρώνουν, γιατί είναι ένας τρόπος..

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Πώς θα πιστοποιείται αυτό;

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Από τη μόνιμη κατοικία.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Όχι πως θα πιστοποιείται και πως θα καταλήγει να είναι σε ένα χαρτί, σε μία ταυτότητα, σε κάτι για να περνάει;

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Όλοι οι πολίτες δηλώνουν στις οικονομικές υπηρεσίες, που είναι η μόνιμη κατοικία τους, δηλώνουν και στις οικονομικές υπηρεσίες και στο Υπουργείο Μεταφορών, ποια είναι τα οχήματα τους, τα ΙΧ. Αυτά θα εξαιρεθούν με τον ίδιο τρόπο που έγινε στους τρεις νομούς της Θράκης, με τον ίδιο τρόπο που γίνεται σε κάποιους Δήμους έξω από την Αττική, με τον ίδιο τρόπο που γίνεται στη Θεσπρωτία, στην Καστοριά και στη Φλώρινα για την Εγνατία Οδό, με τον ίδιο τρόπο που γίνεται σε όσες περιοχές δεν υπήρχε εναλλακτικό ασφαλές δίκτυο στη χώρα. Με τον ίδιο τρόπο λοιπόν και στην Κρήτη, μπορούμε από τη στιγμή που θα έχουμε ηλεκτρονικά διόδια και σύστημα ηλεκτρονικών διοδίων, να έχει κάθε αυτοκίνητο έναν πομπό, που δε θα χρεώνεται θα περνάει ελεύθερα για κάθε μόνιμο κάτοικο περιοχής.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Στα διόδια  θα έρθω πάλι αργότερα. Πείτε μου για κάτι, που πήγατε να πείτε ακόμη για την Κρήτη.

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Στην Κρήτη πιστεύω ότι τα έργα που γίνονται αυτή την περίοδο δεν τα έχει ξαναζήσει το νησί, τα ουσιαστικά έργα. Ολοκληρώνεται μετά από δεκαετίες ο δρόμος για τη Μεσσαρά. Είμαστε στη φάση ολοκλήρωσης του διαγωνισμού για ένα από τα μεγαλύτερα αεροδρόμια της χώρας, για το νέο αεροδρόμιο στο Ηράκλειο, στο Καστέλι της Κρήτης, προκειμένου επιτέλους να μη ζει το Ηράκλειο αυτά που ζει όλα αυτά τα χρόνια. Έχουμε πολλά έργα που σχετίζονται με το αρδευτικό δίκτυο της Κρήτης, όπως και με πολλά φράγματα που έχουν δρομολογηθεί και πρέπει να γίνουν.

Πραγματικά η Κρήτη είναι μία από τις περιοχές της χώρας που είναι παρατημένη σε σχέση με τις υποδομές. Αξίζει να γίνουν τα αναπτυξιακά έργα υποδομών για να αναπληρώσει αυτή τη χαμένη, την οπισθοδρόμηση αν θέλετε στις υποδομές που δεν στηρίζει τις υγιείς παραγωγικές δυνάμεις της Κρήτης. Να σας πω ένα παράδειγμα για να δείτε πόσο ώριμη είναι η κοινωνία. Όταν έγινε το αναπτυξιακό συνέδριο στο Ηράκλειο της Κρήτης για την Κρήτη, οι πολίτες στην Ιεράπετρα δεν ζήτησαν στην ιεράρχηση των θεμάτων τους να γίνει ο δρόμος Ιεράπετρα – Σητεία. Ζήτησαν να γίνει ο αγωγός άρδευσης στην Ιεράπετρα, προκειμένου να συνεχίσουν τα θερμοκήπια,  η πρωτογενής παραγωγή να έχει τη δραστηριότητα που έχει και να αναπτυχθεί. Κι αυτό δείχνει πάρα πολλά.

 

Σχετικά Άρθρα

Αφήστε ένα σχόλιο

* Το email σας δεν θα εμφανιστεί