Συνάντηση του βουλευτή του ΚΚΕ Μ. Συντυχάκη με εκπροσώπους των ιδιοκτητών ταξί Ηρακλείου

 

 Συνάντηση με το ΔΣ του Συλλόγου Επαγγελματιών Ιδιοκτητών Επιβατηγών Αυτοκινήτων ΤΑΞΙ N. Ηρακλείου πραγματοποίησε κλιμάκιο της Τομεακής Επιτροπής Ηρακλείου του ΚΚΕ, με επικεφαλής τον Μανώλη Συντυχάκη, μέλος της Επιτροπής Περιοχής Κρήτης και βουλευτή του ΚΚΕ, προκειμένου να γίνει ενημέρωση για τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι ιδιοκτήτες Επιβατηγών Δημοσίας Χρήσης, ιδιαίτερα με την έναρξη της τουριστικής σεζόν.

Τα μέλη του ΔΣ, κατά την εκτενή συζήτηση, αναφέρθηκαν σε σειρά προβλημάτων του κλάδου που έχουν οξυνθεί λόγω και της ψήφισης του πρόσφατου νομοσχεδίου για τις μεταφορές από την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ, το οποίο, πέρα από το ότι  συντείνει στη συγκέντρωση του κλάδου, αφήνει και αρκετές ασάφειες, ιδιαίτερα σε ζητήματα που αφορούν στο μεταφορικό έργο, στον προσδιορισμό της επαγγελματικής ιδιότητας του οδηγού ΕΔΧ, κλπ.

Αναφορά έγινε στην υφαρπαγή του μεταφορικού έργου σε χώρους στάθμευσης αυτοκινητιστών, όπως στο αεροδρόμιο Ηρακλείου «Νίκος Καζαντζάκης» το οποίο εξυπηρετεί εκατομμύρια επιβάτες όλο το χρόνο, από αυτοκίνητα και mini bus μεγάλων ξενοδοχείων και τουριστικών γραφείων, με αποτέλεσμα απώλειες εισοδήματος που προστίθενται στις απώλειες λόγω υψηλής φορολόγησης, κόστους συντήρησης των οχημάτων, κλπ. Αυτό προκύπτει ως αποτέλεσμα πολιτικών στα πλαίσια της απελευθέρωσης του επαγγέλματος, της συνειδητής αποδυνάμωσης των ελεγκτικών μηχανισμών στους χώρους στάθμευσης, ενώ, με πρόσχημα την «πανσπερμία» των μεταφορέων και το «χάος» το οποίο αυτό δημιουργεί, θα προχωρήσει γρηγορότερα η συγκεντροποίηση του κλάδου σε μονοπωλιακούς ομίλους.

Ο Μανώλης Συντυχάκης εξέφρασε τη στήριξη του ΚΚΕ στους αυτοαπασχολούμενους αυτοκινητιστές, διευκρινίζοντας, όμως, ότι τα επιμέρους προβλήματα δεν είναι αποτέλεσμα ελλιπούς σχεδιασμού ή ασαφειών, αλλά αποτελούν στοιχεία συνολικότερου σχεδιασμού του κεφαλαίου, τον οποίο υλοποιεί η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ με τη στήριξη των υπόλοιπων αστικών κομμάτων, που με όλους τους νόμους των τελευταίων ετών στοχεύσει στη θωράκιση του επενδυτικού κλίματος στον κλάδο, υπηρετώντας τα συμφέροντα του κεφαλαίου. Όπως τόνισε, και ο τελευταίος νόμος ουσιαστικά έρχεται να συμπληρώσει ό,τι εκκρεμούσε από προηγούμενους –όπως το νόμο Βορίδη– προκειμένου να διευκολυνθούν τα μονοπώλια, ώστε με πιο ευνοϊκούς όρους να διεισδύσουν στην εγχώρια αγορά και να αποσπάσουν μεγαλύτερο κομμάτι της, σε βάρος χιλιάδων αυτοαπασχολούμενων επαγγελματιών οδηγών ΕΔΧ.

Το ΚΚΕ, όπως είπε, θα συμβάλει στην αντιμετώπιση των προβλημάτων, ενώ υπογράμμισε πως οι αυτοαπασχολούμενοι στις μεταφορές και τους άλλους κλάδους θα πρέπει, μέσα από τα σωματεία τους, να οργανώσουν την πάλη τους ενάντια στην αντιλαϊκή πολιτική της κυβέρνησης, που, στις κατευθύνσεις της ΕΕ, σταθερά ανοίγει δρόμο στην πλήρη απελευθέρωση, υπηρετώντας την ανταγωνιστικότητα και κερδοφορία των μονοπωλίων. Τα μέλη του ΔΣ ανέφεραν ετοιμότητα για κινητοποιήσεις αν δεν επιλυθούν μια σειρά ζητήματα που θεωρούν ότι εφόσον εξακολουθούν θα οδηγήσουν στην έξοδο από τον κλάδο αρκετών αυτοαπασχολούμενων, που, όπως σημείωσαν, είναι στην μεγάλη τους πλειοψηφία καταχρεωμένοι σε τράπεζες λόγο του υψηλού κόστους των αδειών κτήσης αλλά και λόγο οφειλών σε ασφαλιστικά ταμεία, κλπ.

Τέλος, ο Μανώλης Συντυχάκης επεσήμανε την αναγκαιότητα των αυτοαπασχολούμενων να συμπορευτούν με το ΚΚΕ, ισχυροποιώντας το με κάθε τρόπο, ώστε ο αγώνας τους στον κλάδο να συνδέεται και με τα γενικότερα προβλήματα, να αναδεικνύει την ανάγκη ενός άλλου τρόπου οργάνωσης της παραγωγικής διαδικασίας με κεντρικό επιστημονικό σχεδιασμό που θα υπηρετεί τις λαϊκές ανάγκες, όχι την κερδοφορία των μονοπωλίων.

Σχετικά Άρθρα

Αφήστε ένα σχόλιο

* Το email σας δεν θα εμφανιστεί