Ενεργοί Πολίτες: Προεκλογικό αφήγημα ο απολογισμός της Δημοτικής Αρχής

Η τοποθέτηση των «Ενεργών Πολιτών» στην χθεσινή ειδική συνεδρίαση του Δημ. Συμβουλίου που αφορά στον απολογισμό για το 2017 της Δημοτικής Αρχής.

Αναλυτικά, οι Ενεργοί Πολίτες αναφέρουν:

Τοποθέτηση στον απολογισμό ουσιαστικά μιας δημοτικής περιόδου (περίπου 4 χρόνια).

Ας ξεκινήσουμε με ένα σχόλιο

Ο σημερινός απολογισμός – θεσμικά – έπρεπε να αναφέρεται στα 3 χρόνια δημοτικής θητείας δηλαδή μέχρι 30/8/2017. Ο κύριος όγκος του όμως αναφέρεται στο διάστημα 9/17 έως σήμερα. Ουσιαστικά στον 4ο χρόνο.

Οι λόγοι είναι προφανείς

Η έλλειψη οποιουδήποτε έργου την περσινή χρονιά (όχι ότι έχει γίνει κάτι σημαντικό το υπόλοιπο διάστημα) δεν μπορούσε να οδηγήσει σε απολογισμούς και διαφημιστικές προβολές.

Να ξεκαθαρίσουμε από την αρχή:

Η δημοτική μας κίνηση δημιουργήθηκε, λειτουργεί, και παρεμβαίνει καθημερινά με αφετηρία τις θέσεις της, το όραμα της για το Ηράκλειο και την αυτοδιοίκηση.

Η δημοτική μας κίνηση είναι ενωμένη και έτσι θα συνεχίσει σε πείσμα πολλών. Άλλοι παρουσιάζουν σημάδια κόπωσης, ευθραύστων ισορροπιών και αποχώρησης. Για μας, ο αγώνας για να τα αλλάξουμε όλα συνεχίζεται με την ίδια ένταση όπως την πρώτη μέρα

Η κριτική μας γίνεται με βάση το πρόγραμμα μας, τις επεξεργασίες μας και πάντα για το καλό των δημοτών, της πόλης.

Το γενικό κείμενο του απολογισμού που δόθηκε σήμερα:

Μπορεί να χαρακτηριστεί σαν ένα προεκλογικό αφήγημα – όραμα ανθρώπων που ζουν σε ένα μικρό τμήμα της πόλης

Όμως τώρα έχουμε απολογισμό έργων και υλοποίησης και όχι προεκλογικές εξαγγελίες του μέλλοντος των θα …

Η πραγματικότητα είναι πολύ διαφορετική από αυτή που περιγράφετε στον απολογισμό σας.

Αυτό που αναφέραμε στο απολογισμό του 2016 έχει αποκτήσει πλέον μόνιμο χαρακτήρα

«Η δημοτική αρχή, συνεχίζει να απογοητεύσει τους δημότες. Η συνοχή της και η ενιαία έκφραση είναι ζητούμενο πλέον σήμερα. Δεν είναι δυνατόν, η Δημοτική πλειοψηφία της ανεξάρτητης ( υποτίθεται ) δημοτικής κίνησης, να απασχολεί την κοινή γνώμη όχι λόγω των παρεμβάσεων αλλά της κομματικής έγκρισης και της πολιτικής επιρροής του κόμματος της αξιωματικής αντιπολίτευσης».

Η Δημοτική αρχή – και σε αυτό το διάστημα – θα το αποδείξουμε αναλυτικά είναι:

  • Κατώτερη των προσδοκιών – άχρωμη – απογοητευτική.
  • Μακριά από τα καθημερινά προβλήματα των δημοτών και της πόλης
  • Με πολλά λόγια και προβολές αλλά μικρό έργο, ίσως μικρότερο και από το αυτονόητο, ενώ δεν τις έλλειπαν οι ευκαιρίες, το υπόβαθρο (οικονομικό και δυναμικού) για παρεμβάσεις ουσίας

Η Δημοτική αρχή συνέχισε την εκχώρηση αρμοδιοτήτων, είτε σε εταιρείες (δημοτικές, αλλά μικρότερου ελέγχου) είτε σε άλλους φορείς πολλές φορές και ιδιωτικούς (πχ συγκοινωνία σε ΚΤΕΛ) ενώ δεν παρέλειψε να αναλάβει ευθύνες χωρίς τους απαραίτητους συνοδευτικούς πόρους σε αντίθεση με διακηρυγμένες αρχές της αυτοδιοίκησης.

Θα πει κάποιος – εύκολες οι κριτικές, υπάρχουν άλλες υλοποιήσιμες προτάσεις;

Η Δημοτική μας κίνηση ΗΡΑΚΛΕΙΟ ΕΝΕΡΓΟΙ ΠΟΛΙΤΕΣ όλο αυτό το διάστημα

Διατύπωσε προτάσεις ( νερό, κυκλοφοριακό, πολιτιστικό, έργα, πράσινο, οικονομικά της αυτοδιοίκησης, για τον αναπτυξιακό ρόλο της α’ βάθμιας αυτοδιοίκησης, την ποιότητα ζωής, τον πολιτισμό την ένταξη σε προγράμματα, τον εκσυγχρονισμό λειτουργίας κα )

Επιτελέσαμε τον θεσμικό μας ρόλο σαν αντιπολίτευση ελέγχοντας και κυρίως προτείνοντας

(δυστυχώς δεν ακούστηκαν οι προτάσεις με αποτέλεσμα η δημοτική αρχή να γυρίζει σε αυτά που λέμε μετά από 2 ή 3 χρόνια χάνοντας χρόνο και αντιμετωπίζοντας πρόσθετα προβλήματα.)

Και με αυτές τις επιμέρους προτάσεις – παρεμβάσεις σε μικρά η μεγαλύτερα προβλήματα – για το πώς θα εξασφαλιστεί η συμμετοχή των συνδημοτών μας, δεν κάνουμε τίποτε άλλο παρά να ανοίγουμε την πρόταση μας, το όραμα μας:

  • Για τον ρόλο της πόλης μας
  • Για τον ρόλο και την συμμετοχή των ανθρώπων
  • Για την δημοκρατία,
  • Για την κοινωνική συνοχή, περιγράφοντας την πολιτική αλληλεγγύης και στήριξης των συνανθρώπων μας που δοκιμάζονται από την παρατεταμένη οικονομική κρίση, την ύφεση και την ανεργία.
  • Για τον ρόλο που θέλομε για την νέα γενιά, το επιστημονικό μας δυναμικό, τα εκπαιδευτικά και ερευνητικά ιδρύματα της πόλης
  • Για τη ανάπτυξη των της πόλης, την προβολή της το ζωντάνεμα της οικονομικής, τουριστικής, πολιτιστικής δραστηριότητας,
  • Για την ισότιμη συμμετοχική και αποτελεσματική αυτοδιοίκηση που θέλουμε

ΚΥΡΙΩΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ

Ας δούμε και πιο αναλυτικά μερικούς από τους βασικούς τομείς δράσης της Δημοτικής πολιτικής την κριτική μας και μέσα από αυτά και τις προτάσεις που έχουμε καταθέσει

επιτρέψτε μας να ξεκινήσουμε με το μεγάλο πρόβλημα των ημερών και του επόμενου καλοκαιριού.

Νερό – ύδρευση 2018

Το τελευταίο διάστημα, αν και χειμώνας η πόλη αντιμετωπίζει πρόβλημα με την υδροδότηση της. Το πρόβλημα είναι:

  • Διαχρονικό πρόβλημα, με ευθύνη όλων των δημοτικών αρχών. Έγιναν έργα πολλών εκατομμυρίων που όμως δεν κατάφεραν ( ; ) να λύσουν το σημαντικό αυτό πρόβλημα, που η λύση του ήταν και είναι δίπλα μας. Και δεν είναι άλλη από την Αξιοποίηση Αλμυρού
  • Τα δίκτυα έχουν απώλειες νερού 50 % ( παραγωγή με καταγραφή) χρόνια τώρα. Αποτελέσματα αντιμετώπισης μηδενικά …

Σήμερα υλοποιούνται κατασκευές νέων δικτύων χωρίς παράλληλες εργασίες και υποδομή αυτοματοποίησης ελέγχου.

και όλα αυτά γιατί οι προτεραιότητες και οι επιλογές ήταν άλλες.

— Ενεργοί πολίτες από το 2016 προτάσεις – ημερίδα – συν. Τύπου κλπ

  • Κάναμε συναντήσεις με το ΔΣ ΔΕΥΑΗ επισημάναμε το πρόβλημα
  • διατυπώσαμε λύσεις και τρόπους αντιμετώπισης

Η δημοτική αρχή αδράνησε και φθάσαμε σήμερα ένα σύννεφο σκόνης να αποσυντονίζει ακόμα και αυτό το λειψό σύστημα

Εδώ έχει μία αξία να δούμε τι λέει λοιπόν στον απολογισμό (σελ 82-83) η δημοτική αρχή

α) το σύστημα θα λειτουργήσει όπως πέρσι χωρίς τις ποσότητες του φράγματος

β) ίσως να αξιοποιηθούν (!!!) δύο από νέες έρευνες γεωτρήσεων

γ) με μέτρα συνετής χρήσης ίσως το καλοκαίρι του 2018 θα είναι καλύτερο

Κύριοι

Το σύστημα θέλει εισροές νερού, για να λειτουργήσει με επάρκεια και τα ευχολόγια δεν αποτελούν λύση.

Πρέπει άμεσα με παρέμβαση στην κυβέρνηση, την αποκεντρωμένη να ζητηθεί και να χαρακτηριστεί η πόλη μας σε κατάσταση ανάγκης και με συνοπτικές – διαφανείς όμως διαδικασίες να προχωρήσουν τόσο οι ερευνητικές, όσο και η αξιοποίηση των νερών στις νέες γεωτρήσεις. Θεωρούμε ότι σε αυτό το θέμα θα βρούμε ευήκοα ώτα.

Να ξεκαθαρίσομε όμως και κάποιες λεπτομέρειες που δεν ακούγονται

Όταν καμία δημοτική αρχή και ΔΕΥΑ δεν έχει δαπανήσει χρήματα για σοβαρές μελέτες αξιοποίησης των νερών του Αλμυρού δεν μπορεί κανείς καλοπροαίρετα να δεχθεί λύσεις ιδιωτικοποίησης (εκτός των άλλων), γιατί σε αυτή την κατεύθυνση κινούνται οι λογικές της αφαλάτωσης. Και προτείνονται μάλιστα και με πίεση – έντονα.

Εύκολα θα σκεφτούμε λοιπόν ότι αφήσατε τα πράγματα να οδηγηθούν σε αδιέξοδο για να επιβάλετε αφαλάτωση και ιδιωτικοποίηση. Αποδείξτε το αντίθετο.

Και κυρίως επίλυση του θέματος της ύδρευσης

Προτάσεις και μέτρα υπάρχουν – τα έχομε πει πολλές φορές.

Ποιότητα ζωής – έργα – πράσινο

Στο 4 χρόνο της, η δημοτική αρχή ξεκίνησε να κάνει ουσιαστικά το «πρώτο » της έργο με αναμενόμενες συγκρούσεις (ΙΔΗΣ – ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗΣ) και να προγραμματίζει και κάποια άλλα (πάρκο ΓΕΩΡΓΙΑΔΗ κλπ). Το αμέριμνο και χωρίς τριβές – προηγούμενο διάστημα της τριετίας – τελείωνε και έδινε την θέση του σε τριβές, εντάσεις, αντιπαραθέσεις και φθορά. Η αφ’ υψηλού αντιμετώπιση έβγαλε αντιδράσεις, αντιπαραθέσεις που φαίνεται να έχουν και συνέχεια και μερικές από αυτές να χαλούν και τα σχέδια της Δημοτικής αρχής, όσες υποχωρήσεις και αν κάνει.

Η ποιότητα ζωής, το πράσινο, η διάσωση χώρων της πόλης, η βιώσιμη κινητικότητα όλων, φαίνεται να γεννούν ένα καινούριο και ελπιδοφόρο κίνημα πολιτών που με τις αντιδράσεις του το τελευταίο διάστημα για το έργο του πάρκου Γεωργιάδη και την καταστροφή του πράσινου στην Ίδης για τα δικαιώματα στην βιώσιμη κινητικότητα, έδειξε ότι μπορεί να διαδραματίσει καταλυτικό ρόλο σε πολλές εξελίξεις στην πόλη μας.

Ξεχάσατε να βάλετε στο άλμπουμ των φωτογραφιών το πώς ήταν το πράσινο στην ΙΔΗΣ – ΚΑΛΟΚΑΙΡΙΝΟΥ πριν το καταστρέψετε βιαίως.

Σας τα δείχνομε εμείς.

  • Τι υπήρχε – τι προβλεπόταν να σωθεί – τι καταστρέψατε παράνομα
  • Υπάρχει και σχετική μας αλληλογραφία με την πολεοδομία
  • Υπάρχει και η μελέτη
  • Υπάρχουν και οι ανακοινώσεις σας
  • Υπάρχει και η νομοθεσία
  • Υπάρχουν και οι αντιδράσεις.

Μόλις τελειώσετε αυτό το τμήμα του έργου – για να μην βρείτε δικαιολογία ότι σας καθυστερούμε – θα σταλεί ο φάκελος με όλα τα στοιχεία στους καθ’ ύλην αρμόδιους για έλεγχο νομιμότητας των ενεργειών σας.

Το έργο της ΙΔΗΣ έχει χρόνο εκτέλεσης 18 μήνες δηλαδή το τέλος του θα είναι τον 4 /2019. Μέχρι σήμερα 4/2018 δηλαδή 6 μήνες από την έναρξη του το έργο δεν έχει αποπερατώσει ούτε το πρώτο μικρό του τμήμα, με φανερές επιπτώσεις στο εμπορικό κόσμο και στη συνολική εικόνα της πόλης. Από πού άραγε αντλείτε την αισιοδοξία σας ότι θα τελειώσει και νωρίτερα ( τέλος 2018);

Εδώ θα είμαστε και θα τα ξαναπούμε …

Αλλά στην ποιότητα ζωής και το αστικό περιβάλλον θα πρέπει να αναφερθούμε και στα τραπεζοκαθίσματα που μετατρέπουν το ιστορικό κέντρο σε μία απέραντη καφετέρια και το χειρότερο είναι χωρίς αισθητική. Ακούσαμε πολλές φορές για μέτρα, σχέδια κλπ όμως η κατάσταση δεν βελτιώνεται.

Ελεύθερη μετακίνηση, προστασία από ηχορύπανση, ελεύθεροι χώροι

Θα πρέπει να είναι σε πρώτη προτεραιότητα.

Αλλά μια ξεκινήσαμε με τα έργα καλό είναι να ανατρέξομε και στα οικονομικά των έργων που απεικονίζουν και την αλήθεια

ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Η εισήγηση της δημοτικής αρχής προσεγγίζει τα οικονομικά θέματα του δήμου με μία ιδιαίτερα επικίνδυνη θεώρηση.

Και ποια είναι αυτή ;

Ότι βασικό στόχος της οικονομικής πολιτικής είναι η αύξηση των καταθέσεων του Δήμου (πίνακας 3)

Και βέβαια όλους ενδιαφέρουν η τάξη στα οικονομικά, η διαφάνεια, ο έλεγχος του κόστους υπηρεσιών και έργων. Όπως επίσης μας ενδιαφέρει και η αξιοπιστία του δήμου στις συναλλαγές του.

Αξίζει να γίνει κατανοητό όμως από πού προέρχονται αυτά τα χρήματα των καταθέσεων.

Επειδή δεν πρόκειται για κρατική χρηματοδότηση, οι πόροι αυτοί προέρχονται από αυξήσεις φόρων, τελών, προστίμων, πλεονάσματα ανταποδοτικών κα που πληρώνουν οι δημότες

Και τα τρία τελευταία χρόνια όπως θα δείτε στον πίνακα 4 τα έξοδα του Δήμου είναι λιγότερα από τα έσοδα.

Δηλαδή σε περίοδο έντονης οικονομικής κρίσης των δημοτών και της χώρας, ο Δήμος Ηρακλείου

  • Αυξάνει τα έσοδα του από τους φόρους των δημοτών
  • Κλειδώνει ΑΦΜ εταιρειών και φυσικών προσώπων λόγω χρεών και για μικρά ποσά
  • Αυξάνει τις καταθέσεις κατά 19 εκ σε τρία χρόνια

Αλήθεια

Όταν τα πραγματικά μεγέθη των ετησίως εκτελουμένων προϋπολογισμών είναι της τάξης των 100.000.000 (πίνακας 5) με μεγαλύτερο όγκο δαπανών σε μισθολόγια – ασφάλειες – επιδόματα πως δικαιολογούνται αυτής της τάξης τα αποθέματα.

Δεν υπάρχουν άραγε προβλήματα που πρέπει να λυθούν και αποταμιεύονται τα έσοδα;

Τι λέτε για τα σχολικά κτίρια και την κατάσταση τους;

Ας το δούμε μέσα από την ματιά της αποτελεσματικότητα σας

  • Θέλατε 3 χρόνια για να προκηρυχθεί η μελέτη στατικής επάρκειας για την Παιδαγωγική ακαδημία
  • Θέλατε 3 και πλέον χρόνια να προκηρυχθεί η μελέτη για το σχολείο στην Φορτέτσα
  • Αναλωθήκατε πλέον των 2 χρόνων για να κάνετε διαγωνισμούς βελτίωσης όψεων και μονώσεων σε λίγα σχολεία

Θα μπορούσαμε να συνεχίσουμε μακρύ κατάλογο με τέτοιες αναφορές.

Κάντε ένα μικρό απολογισμό

Πόσα σχολεία προσχολικής αγωγής, πόσα πρωτοβάθμιας και πόσα δευτεροβάθμιας έχουν σήμερα πιστοποιητικά καταλληλότητας, πυρασφάλειας κλπ

Το ζητάμε από το 2015 και ακόμα περιμένουμε απάντηση….

  • Τι λέτε για τα ανταποδοτικά χαρακτηριστικά των τελών, τη ποιότητα των παρεχομένων υπηρεσιών, καθαριότητας, φωτισμού;
  • Πόσο επιστρέφουν στην πόλη τα πρόστιμα της δημοτικής και κανονικής αστυνομίας για βελτίωση κυκλοφορίας, βατότητας οδών κλπ
  • Πόσο επιστρέφουν στην πόλη, στους κοινόχρηστους χώρους τα έσοδα και τα πρόστιμα από τα τραπεζοκαθίσματα.
  • Ποια έργα βελτίωσης είδαν οι δημότες από αυτά τα έσοδα Μήπως έγιναν ανακατασκευές και διορθώσεις πεζοδρόμων και πλατειών;

Τι λέει ο αντιδήμαρχος οικονομικών στη οικονομική διαχείριση

Ότι το 2016 δαπάνησαν 18.8 εκ το 2017 26 εκ για τεχνικά έργα και η πραγματικότητα 2016 2,87 εκ και 2017 5,12 εκ

Φαίνεται ότι το ρητό … Αν η πραγματικότητα δεν είναι όπως την θέλουμε εμείς τόσο το χειρότερο για αυτήν …

Να τα παρερμηνεύουμε αλλά όχι και τόσο εξόφθαλμα …

ΚΑΘΑΡΙΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΑΠΟΡΡΙΜΜΑΤΩΝ

Το πρόβλημα της συλλογής και διαχείρισης των απορριμμάτων, η καθαριότητα της πόλης ήταν και θα συνεχίσει να είναι πρώτης προτεραιότητας για τους δημότες αλλά συνολικά και για την πόλη.

Η ανανέωση τμήματος του στόλου με λεφτά των ανταποδοτικών τελών είναι μια επένδυση σε σωστή κατεύθυνση.

Όμως το πρόβλημα ούτε αρχίζει, ούτε τελειώνει με τα απορριμματοφόρα. Είναι ευρύτερο και περιλαμβάνει

  1. Συνολική μέθοδος διαχείρισης και απαραίτητα συνοδά έργα
  2. Εφαρμογή και υλοποίηση του τοπικού σχεδίου διαχείρισης
  3. Ανακύκλωση και μείωση τη προς τελική διάθεση ποσότητας αστικών στερεών αποβλήτων
  4. Συλλογή – συλλογές ειδικών αστικών αποβλήτων – εξοπλισμός κλπ

Αντικειμενικά αν κάποιος αξιολογήσει την σημερινή κατάσταση, όπως λειτουργεί, δεν θα βρει σημαντικές διαφοροποιήσεις από την προηγούμενη περίοδο στην οποία προκλήθηκαν και οι εντάσεις

Βιοξήρανση είχαμε – βιοξήρανση έχουμε

Πέρα Γαλήνους είχαμε, πέρα Γαλήνους έχουμε, με τις ίδιες περίπου ποσότητες ταφής αστικών αποβλήτων

Εγκεκριμένο χρηματοδοτικό πρόγραμμα για την μονάδα δεν έχουμε.

Τα ανακοινωμένα προγράμματα και δράσεις ανακύκλωσης και νέου προσανατολισμού είναι σε ερευνητικό επίπεδο και απαιτείται το αποτέλεσμα, η αξιολόγηση και τα οικονομικά στοιχεία για την όποια συνέχεια τους

Το κόστος του Δήμου για την συμμετοχή του στον ΕΣΔΑΚ παραμένει υψηλό (πάνω από 2 εκ για διαχείριση, ενοίκιο Πέρα Γαλήνων, λειτουργικά κλπ) παρ ότι θα έπρεπε να μειωθεί σημαντικά λόγω λειτουργίας της βιοξήρανσης

Τα βήματα που γίνονται πρέπει να πάρουν ουσιαστικό χαρακτήρα και να ξεκαθαρίσομε τι κάνομε. Δεν μπορεί να συνεχίζεται η ίδια κατάσταση, χρυσώνοντας το «χάπι» γιατί έτσι ή κάποιοι υποχωρούν ή κάποιοι επιβάλουν λύσεις διαφορετικές.

Κυκλοφοριακό – ιδιωτικοποιήσεις ΚΤΕΛ

Και στον προηγούμενο απολογισμό είχαμε τονίσει ότι το κυκλοφοριακό πρόβλημα θέλει σοβαρή μελέτη, προγραμματισμένες και αποτελεσματικές παρεμβάσεις και κυρίως στις μικρές ή μεγαλύτερες λύσεις να μας ενδιαφέρει η εφαρμογή της βιώσιμης αστικής κινητικότητας η υλοποίηση των αρχών της, η λειτουργία της πόλης, η ασφάλεια των κατοίκων, η άνετη κυκλοφορία των ΑΜΕΑ και όχι εξυπηρέτηση κακώς εννοούμενων συμφερόντων.

Όλα αυτά τα συζητάμε στην ημερίδα που κάναμε για το κυκλοφοριακό.

Η δημοτική αρχή με τις παρεμβάσεις της αναδεικνύει δύο σοβαρά προβλήματα:

  1. Ότι σχεδιάζει, κυρίως παρεμβάσεις που δεν λειτουργούν προς όφελος των παραπάνω γενικών αρχών αλλά για να ικανοποιούνται ανάγκες ευρύτερων σχεδίων
  2. Ότι παραιτείται δυνατοτήτων και πρωτοβουλιών προς όφελος ιδιωτικών συμφερόντων ( πχ Δημοτική συγκοινωνία και συμφωνία με ΚΤΕΛ )

Και βέβαια τα χρήματα είναι των Δημοτών και τίποτε δεν είναι δωρεάν. Ας πούμε όμως μία κουβέντα για την χρονική χρησιμότητα αυτής της δράσης. Με την έναρξη της λειτουργίας των δύο νέων γραμμών, είχαμε και την έναρξη των έργων στο κέντρο. Πως η δοκιμαστική λειτουργία τους, θα δώσει αξιόπιστα αποτελέσματα για την χρησιμότητα, όταν δεν θα μπορούν να εκτελούν το αρχικά προγραμματισμένο δρομολόγιο τους. Και βέβαια αποσυμφόρηση του κέντρου με την προσθήκη και δύο επιπλέον δρομολογίων λεωφορείων στα ήδη υπάρχοντα δεν γίνεται. Χρειάζεται συνολικός ανασχεδιασμός με άλλες περιφερειακές αφετηρίες, τοπικά δρομολόγια, ενιαίο εισιτήριο πολλαπλών διαδρομών και ελεύθερα δρομολόγια mini bus στο κέντρο. Η πρόταση μας αυτή κατατέθηκε στην ημερίδα.

Βέβαια τα κυκλοφοριακά προβλήματα είναι πολλά και σημαντικά. Η επιβάρυνση, περιφερειακά, λόγω κέντρου, ανέδειξε περισσότερο την ανάγκη παρεμβάσεων στην:

 

  • Λεωφόρος Κνωσού και κόμβος Μπεντεβή
  • Κυκλοφοριακή φόρτιση στην περιοχή Αη Γιάννη Χωστού
  • Διέξοδος προς το νότιο τμήμα του Δήμου
  • Πλατεία παναγίτσας Μασταμπά.
  • Παράλληλες οδεύσεις λ. Κνωσσού κα

 

ΔΕΠΤΑΗ – ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟ

Ας θυμηθούμε όμως και μερικά ζητήματα που έχουν να κάνουν με το πολιτιστικό

 

  • Έχει διανυθεί το μεγαλύτερο μέρος της δημοτικής θητείας και όμως ακόμα η παραλαβή της πρώτης φάσης δεν έχει ολοκληρωθεί.
  • Δεν είναι γνωστό αν η πρώτη με την δεύτερη φάση «κουμπώνει» λειτουργικά, αν απαιτούνται δαπάνες και σε τι ύψος ανέρχονται αυτές.
  • Και απορεί κανείς, μια ακριβή μελέτη με πρόσθετες πράξει ς και αμοιβές πως είναι δυνατόν να έχει τέτοιου τύπου αστοχίες
  • Διανύθηκε όλη η συμβατική περίοδος της β φάσης και δεν είχε γίνει ούτε η συνολική έγκριση της μελέτης και δόθηκε παράταση – άλλο τόσο χρόνο για την ολοκλήρωση του.
  • Υπήρχε απόφαση ΕΔΕ λόγω του τρίτου πορίσματος, που ξεχάστηκε
  • Και το σημαντικό. Η Δημοτική αρχή πελαγοδρομεί σε σχέση με την διαχείριση, λειτουργία και τον συνολικό ρόλο που θα επιτελέσει το πολιτιστικό κέντρο όταν αρχίσει η συνεχής και ολοκληρωμένη λειτουργία του. Αντί να ανοίξει ένα σοβαρό διάλογο και διαβούλευση με περιεχόμενο τον προσδιορισμό όλων των παραπάνω, οδηγείται σε βιαστικές κινήσεις, σε απροετοίμαστες ενέργειες με τελικό στόχο να «ντυθούν» και θεσμικά επιθυμίες και στόχοι περισσότερο ατομικοί παρά συλλογικοί και αντικειμενικοί των δυνατοτήτων.

 

Και όμως παρ όλα αυτά στο απολογισμό η Δημοτική αρχή (σελ 84) αναφέρει ότι …..«το έργο παρουσίασε σημαντική καθυστέρηση χωρίς ευθύνη του Δήμου..» δηλαδή;

Άλλοι σχεδίασαν τον τρόπο δημοπράτησης, άλλοι ανέθεσαν στο ένα συμμετέχοντα, άλλοι διατήρησαν την ίδια διοικητική κατάσταση στο έργο άλλοι … Εκτός και αν θέλετε με αυτή σας την έκφραση να δηλώσετε αδύναμοι διοίκησης και σχεδιασμού.

Να θυμίσουμε όμως ότι προτάσεις διαφορετικές και σε πολλούς τόνους είχαμε διατυπώσει έγκαιρα… μην τα ξεχνάτε και κυρίως μην προσπαθείτε να «δραπετεύσετε» των ευθυνών σας…

Κοινωνική πολιτική

Να διευκρινίσουμε από την αρχή ότι η κοινωνική πολιτική ενός Δήμου ούτε αρχίζει, ούτε τελειώνει με το κομμάτι της βοήθειας (σίτισης, ή στέγασης) αδύναμων συνδημοτών μας. Είναι ευρύτερο και πρέπει να διαπερνά το σύνολο της ασκούμενης δημοτικής πολιτικής. Πολύ δε περισσότερο όταν ένας μεγάλος τομέας κοινωνικών παρεμβάσεων υλοποιούνται από κρατικές και ευρωπαϊκές δαπάνες, δίνοντας έτσι την δυνατότητα διεύρυνσης και ανοίγματος της κοινωνικής δράσης.

Γιατί κοινωνική πολιτική είναι και η προσφορά και κάλυψη της ζήτησης στους παιδικούς σταθμούς χωρίς κόστος και τροφεία για τις χαμηλών εισοδημάτων οικογένειες.

Γιατί κοινωνική πολιτική είναι και η απασχόληση που με διαφάνεια και αξιοκρατία πρέπει να προσφέρεται στους συνδημότες μας και όχι για εξυπηρετήσεις …

Γιατί κοινωνική πολιτική είναι και η προσφορά αθλητικών και πολιτιστικών χώρων με μηδενικό ή ελάχιστο κόστος για τη νεολαία τους ερασιτέχνες και τους δημότες συνολικά.

Γιατί κοινωνική πολιτική είναι το στήσιμο χώρων υγείας και η συμβολή του Δήμου να επεκταθεί χωροταξικά και καλυφθεί η πρωτοβάθμια περίθαλψη σε όλους τους δημότες.

Συμβαίνουν αυτά σήμερα ή όλα φιλτράρονται από την σκοπιά των ιδιωτικοοικονομικών κριτηρίων και της προσωπικής προβολής ; Διαβάζοντας τον απολογισμό μας δημιουργείται η εντύπωση ότι

Ο δήμος στις σημερινές συνθήκες πρέπει να είναι αλληλέγγυος στους οικονομικά δοκιμαζόμενους συμπολίτες και όχι να δυσκολεύει περισσότερο με εισπρακτικά και φορολογικά μέτρα την ζωή τους

Ανασυγκρότηση του Δήμου – Δημοκρατική λειτουργία

Το θέμα αυτό το είχαμε αναφέρει και πέρσι. Το τονίζουμε και σήμερα

Σήμερα στον δήμο έχουμε

Τρείς εταιρείες και μία αντιδημαρχία, που ασχολούνται με τον πολιτισμό (ΔΕΠΤΑΗ – ΔΗΚΕΗ – ΔΕΠΑΝΑΛ και αντιδημαρχία )

Δύο εταιρείες και μία αντιδημαρχία που ασχολούνται με τον αθλητισμό (ΑΑΗ και ΔΟΠΑΦΜΑΗ)

Δυο εταιρείες που ασχολούνται με εκμετάλλευση χώρων στάθμευσης (ΔΕΠΤΑΗ, ΔΕΠΑΝΑΛ)

Μία εταιρεία και μία αντιδημαρχία για αξιοποίηση περιουσίας (ΔΕΠΑΝΑΛ και αντιδημαρχία)

Μια αντιδημαρχία, μια εταιρεία (ΔΙΚΕΗ) για προγράμματα μάθησης και κοινωνικού χαρακτήρα παιδείας παρεμβάσεις.

Δύο εταιρείες που κατασκευάζουν έργα (ΔΕΠΑΝΑΛ – ΔΕΠΤΑΗ)

Θεωρούμε ότι χρειάζεται μία ριζική ανασυγκρότηση του δήμου και των υπηρεσιών του. Ας ανατεθεί σύνταξη ενός σχεδίου καλύτερης και αποτελεσματικότερης συγκρότησης και απόδοσης της δημοτικής μηχανής ώστε να έχουμε:

  • καλύτερη αξιοποίηση του προσωπικού
  • Η καλύτερη διαχείριση των πόρων
  • Το πραγματικό κόστος και τα περιθώρια μειώσεων
  • Η δυνατότητα οικονομικής επιβίωσης αυτών των εταιρειών

Στόχος είναι οι καλύτερες υπηρεσίες στου δημότες. Ας τολμήσει η δημοτική αρχή … Να σχεδιάσει κάτι διαφορετικό.

Για να κλείσω αυτό το θέμα με μια μόνο παρατήρηση

Το Δημοτικό Συμβούλιο και οι επιτροπές (ιδιαίτερα η οικονομική ) κοντεύουν να γίνουν τα Συμβούλια των εκτός ημερησίας διάταξης θεμάτων. Μεγάλα θέματα που απαιτούν προετοιμασία, (ΣΟΑΠ – πάρκο Γεωργιάδη, ευρωπαϊκά προγράμματα κλπ) έρχονται βιαστικά και στηριζόμενα σε πλειοψηφίες που δημιούργησε ο άδικος νόμος εγκρίνονται. Με την ευκαιρία να σημειώσω ότι ο Δήμος πρέπει να πάρει πρωτοβουλία στην περίοδο της διαβούλευσης του σχεδίου για τις αλλαγές του Καλλικράτη και μέσα από αυτές να προτείνει … ακούγοντας τις επιταγές του μέλλοντος και όχι τις φωνές που θέλουν την ΤΑ υποβαθμισμένη, εξαρτώμενη και αδύναμη.

Κλείνοντας να σημειώσω μερικά ζητήματα που απαιτούν άμεσες παρεμβάσεις

  1. Ενετικά τείχη – πρέπει να κλείσει το θέμα με τις μελέτες, συμπληρώσεις και τροποποιήσεις και να οριστικοποιηθεί η παραχώρηση στο Δήμο
  2. Ρομά θα τελειώσει και αυτή η μεγάλη – σε χρόνο – δημοτική περίοδο και ουσιαστικά το μόνο που θα έχει γίνει θα είναι η χρονική μετατόπιση του θέματος
  3. Κτίρια οδού Δικαιοσύνης και Πλατείας λιονταριών

Συντονισμένα θα πρέπει να πιέσουμε για την παραχώρηση των κτιρίων στο Δήμο ο οποίος μέσα από ένα φιλόδοξο και άμεσο πρόγραμμα θα προχωρήσει στην ανακατασκευή και ένταξη τους στην ζωή της πόλης με διάφορες λειτουργίες

  1. ΒΑΑ – ΣΟΑΠ δες σχετική απάντηση

Είχαμε τονίσει και πέρσι, σε αυτή την αίθουσα, στην αντίστοιχη συζήτηση ότι τους Ενεργούς Πολίτες τους ενδιαφέρει η συνολική ανάδειξη και ανάπτυξη της πόλης και η ικανοποίηση των αναγκών της. Σε αυτή την κατεύθυνση την περσινή χρονιά κάναμε αρκετές παρεμβάσεις (διαφημιζόμενες ή όχι) με στόχο την ικανοποίηση πολλών δημοτικών αιτημάτων (νερό – ΔΕΥΑΗ, παραλιακός, κτίρια, οικόπεδα, ευρωπαϊκά προγράμματα κλπ)

Αυτή την δραστηριότητα θα συνεχίσουμε και την επόμενη περίοδο

Σχετικά Άρθρα

Αφήστε ένα σχόλιο

* Το email σας δεν θα εμφανιστεί