Γαβρόγλου: Τον Οκτώβριο θα ανακοινώσουμε ακριβή αριθμό προσλήψεων στην εκπαίδευση

«Μεγάλο μέρος της πολιτικής που σχεδιάζουμε έχει σχέση με την αντιμετώπιση παθογενειών που έχουν διαμορφωθεί δεκαετίες ολόκληρες» δήλωσε ο υπουργός Παιδείας, ενώ σημείωσε ότι ο κορμός της παθογένειας αυτής περιστρέφεται γύρω από το πελατειακό σύστημα.

«Αντιμετωπίζουμε αυτά τα προβλήματα ώστε να τελειώνουμε με το παρελθόν με μεγάλες μεταρρυθμιστικές προσπάθειες και σοβαρές παρεμβάσεις τα χρόνια που πέρασαν» σημείωσε ο Κ. Γαβρόγλου, αναφερόμενος στην καθιέρωση της δίχρονης υποχρεωτικής εκπαίδευσης, καθώς και στις πρωτοβουλίες που αφορούν το σύνολο των εκπαιδευτικών βαθμίδων.

Προχωράμε διαλεκτικά, σημείωσε, ενώ τόνισε ότι «δεν μπορούμε να έχουμε επιτυχημένες εκπαιδευτικές μεταρρυθμίσεις αν ταυτόχρονα δεν υπάρχει σοβαρή αύξηση των κονδυλίων που διατίθενται, και του ανθρώπινου δυναμικού. Από τον Οκτώβριο θα ανακοινώσουμε ακριβή αριθμό διορισμών στην πρωτοβάθμια και την δευτεροβάθμια εκπαίδευση, μαζί με ένα σύστημα προσλήψεων και διορισμών στο οποίο θα υπάρχει στοιχειώδης συναίνεση, καθώς δεν θέλουμε να υπομονευτεί η διαδικασία αυτή». Ο υπουργός σημείωσε ότι θα παρθεί θετικά υπόψη η προϋπηρεσία των αναπληρωτών εκπαιδευτικών.

Αναφορικά με τα οικονομικά που αφορούν την εκπαίδευση ο αρμόδιος υπουργός σημείωσε ότι «φέτος υπάρχει αύξηση ως προς τις υποδομές και τις δραστηριότητες και στα πανεπιστήμια έχουμε μια οικονομική αύξηση που αγγίζει το 45%», ενώ εκτίμησε ότι συνολικά οι δείκτες είναι προς την σωστή κατεύθυνση. «Υπάρχει μια μεγάλη πρόκληση, όλοι μας να αξιοποιήσουμε αυτές τις δυνατότητες με έναν τρόπο που δεν θα αναπαραγάγει τα λάθη και τις παθογένειες του παρελθόντος που μας έφεραν ως εδώ» τόνισε ο Κ. Γαβρόγλου.

Κ. Φωτάκης: Έχουμε ένα πρώτο δείγμα αναστροφής του brain drain

Από την πλευρά του ο αναπληρωτής υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, Κώστας Φωτάκης, αναφέρθηκε στην ανάγκη ύπαρξης οικονομίας της γνώσης με την αξιοποίηση της τεχνολογίας. Η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας αποτελεί μια από τις πλέον δυναμικές περιφέρειες στην δραστηριότητα έντασης γνώσης, με αιχμή του δόρατος το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης.

Αναφορικά με το τοπίο της έρευνας στη χώρα ο κ. Φωτάκης αναφέρθηκε στην ανάγκη ενίσχυσης του δυναμικού της έρευνας με ανθρώπους και υποδομές, και έδωσε ιδιαίτερη έμφαση στην ίδρυση και λειτουργία του Ελληνικού Κέντρου Έρευνας και Καινοτομίας (ΕΛΙΔΕΚ), το οποίο έχει ως στόχο τη στήριξη των νέων επιστημόνων και της ελεύθερης έρευνας με εμπροσθοβαρή κατανομή των διαθέσιμων πόρων, και «αποτελεί έναν νέο θεσμό που καλλιεργεί την ερευνητική κουλτούρα και αναμορφώνει το ακαδημαϊκό και ερευνητικό τοπίο της χώρας».

Όπως ανέφερε ο αναπληρωτής υπουργός, «ένα πρώτο δείγμα για την αναστροφή του brain drain είναι ότι από τις 1.670 προτάσεις ερευνητικών μεταδιδακτορικών που είχαν υποβληθεί στο ΕΛΙΔΕΚ εγκρίθηκαν 184 ερευνητικά έργα, τα οποία τα 25 προέρχονται από έλληνες επιστήμονές του εξωτερικού με υψηλή εξειδίκευση που επιθυμούν να επιστρέψουν και να το υλοποιήσου σε Ελληνικά ΑΕΙ και Ερευνητικά Κέντρα». Στην Κεντρική Μακεδονία υπάρχουν 17 ερευνητικά έργα στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο, 5 στο ΕΚΕΤΑ και ένα στο Πανεπιστήμιο Μακεδονία.

Παράλληλα, ο κ. Φωτάκης αναφέρθηκε στην ενίσχυση της καινοτόμου επιχειρηματικότητας, με οικονομικά κίνητρα, συνεργατικά έργα, την ενίσχυση τμημάτων επιχειρήσεων και με το Υπέρ-Ταμείο Επιχειρηματικών Συμμετοχών (equifund), το οποίο είναι σύμπραξη του δημοσίου με το ευρωπαϊκό ταμείο επενδύσεων.

Τέλος, ο αναπληρωτής υπουργός αναφέρθηκε στις «εμβληματικές πρωτοβουλίες που έχουν σχεδιαστεί από την κυβέρνηση σε σχέση με τις οριζόντιες ερευνητικές δράσεις σε αναδυόμενους επιστημονικούς τομείς με κοινωνική απήχηση (πχ αλυσίδες αξίας στην Αγροδιατροφή).

ΑΠΕ ΜΠΕ

Σχετικά Άρθρα

Αφήστε ένα σχόλιο

* Το email σας δεν θα εμφανιστεί