Μαθητές και καθηγητές του 13ου Γυμνασίου Ηρακλείου στην παγωμένη Φινλανδία!

Με πληθώρα θετικών εντυπώσεων και με πολλές αφορμές για σκέψη και προβληματισμό ολοκληρώθηκε η διακρατική συνάντηση τεσσάρων μαθητών και τριών καθηγητών του  13ου Γυμνασίου Ηρακλείου στο σχολείο Merenojan Koulu της περιοχής Kalajoki της Φινλανδίας, στο πλαίσιο του  Ευρωπαϊκού προγράμματος Erasmus+ KA2 με τίτλο «Keep on shining: A project on lighthouses». Η συνάντηση έλαβε χώρα στις 19-24 Φεβρουαρίου 2018.

Πιο συγκεκριμένα πριν από μερικές ημέρες πραγματοποιήθηκε η 4η κατά σειρά κινητικότητα, στην οποία μετείχαν οι εκπαιδευτικοί Σμυρνάκη Γιάννα (υποδιευθύντρια του 13ου Γυμνασίου), Νεονάκη Δήμητρα και Σπυριδάκη Ειρήνη. Οι μαθητές του σχολείου μας που έλαβαν μέρος στην επίσκεψη αυτή ήταν η Αντωνάκη Πανανή, η Παπαδάκη Δέσποινα, ο Παττακός Κωστής και η Χατζηπαντελίδου Βασιλική, οι οποίοι φιλοξενήθηκαν στις οικογένειες τεσσάρων Φινλανδών μαθητών.

Γενικοί σκοποί του προγράμματος ήταν να γνωρίσουν όλοι οι μετέχοντες στο πρόγραμμα τους φάρους σε διαφορετικά μέρη της Ευρώπης και να έλθουν σε επαφή με την ιστορία, τους θρύλους ή λογοτεχνικά κείμενα που σχετίζονται με αυτούς, με τη βοήθεια των δυνατοτήτων που παρέχει η σύγχρονη τεχνολογία. Το πρόγραμμα έθετε εξαρχής ως στόχο την κατανόηση της πολιτιστικής μας κληρονομιάς μέσα από τη γνώση του Φαρικού δικτύου.

Παράλληλα, στο πλαίσιο του προγράμματος παρέχεται η δυνατότητα ουσιαστικής επικοινωνίας και αλληλεπίδρασης στους μαθητές όλων των εμπλεκόμενων χωρών, με στόχο την ανάδειξη της σημασίας της συλλογικότητας, του ομαδικού πνεύματος και της αλληλεγγύης. Τέλος, οι μαθητές που μετέχουν στο πρόγραμμα έχουν την ευκαιρία να εξασκήσουν την Αγγλική γλώσσα μέσα σε συνθήκες πραγματικής επικοινωνίας.

Ειδικότερα, στο σχολείο Merenojan που στεγάζεται στην περιοχή Kalajoki της Φινλανδίας, οι δράσεις επικεντρώθηκαν στην παρουσίαση επιλεγμένων τεχνολογικών επιτευγμάτων των πέντε συμμετεχόντων χωρών, στη μελέτη της τεχνολογικής εξέλιξης των φάρων και στην έκθεση έντυπων διαφημίσεων μιας τεχνολογικής καινοτομίας από την κάθε χώρα. Ταυτόχρονα δόθηκε η δυνατότητα στους μαθητές να παρακολουθήσουν το διάσημο φινλανδικό εκπαιδευτικό σύστημα που αναδεικνύει τη δημιουργικότητα και τις δεξιότητες των μαθητών, να συμμετάσχουν σε βιωματικές δράσεις εντός και εκτός του σχολείου, να δημιουργήσουν σύγχρονες τεχνολογικές εφαρμογές.

Εκπαιδευτικοί και μαθητές του 13ου Γυμνασίου Ηρακλείου δήλωσαν εντυπωσιασμένοι τόσο από το πρόγραμμα σπουδών του φινλανδικού σχολείου, όσο και από τις σύγχρονες συνεργατικές μεθόδους διδασκαλίας που εφαρμόζουν οι εκπαιδευτικοί σε παιγνιώδη μαθησιακά περιβάλλοντα, όπου προωθείται η αυτενέργεια του μαθητή, η ανεκτικότητα στο διαφορετικό, η χρήση των σύγχρονων τεχνολογικών μέσων. Αξίζει να σημειωθεί ότι το σχολείο που επισκεφθήκαμε διέθετε άριστη υλικοτεχνική υποδομή, γεγονός που ξάφνιασε ευχάριστα τους μαθητές μας.

Η τελευταία απολογιστική συνάντηση του ευρωπαϊκού προγράμματος KA2 στο οποίο συμμετέχει το σχολείο μας πρόκειται να υλοποιηθεί τον ερχόμενο Μάιο στο σχολείο IES JAROSO που βρίσκεται στην περιοχή Cuevas del Almanzora στην Ισπανία.

 

Σκέψεις και συναισθήματα των μαθητών :

«Αυτό που θα μου μείνει περισσότερο από όλα από αυτό το ταξίδι είναι η συναναστροφή που είχα με τα ξένα παιδιά. Επίσης, το ότι γνώρισα έναν εντελώς καινούριο πολιτισμό, γνώρισα τις παραδόσεις, δοκίμασα τις γεύσεις τους. Επιπρόσθετα, το γεγονός πως γνώρισα το περιβόητο φινλανδικό εκπαιδευτικό σύστημα και το σύγκρινα με το δικό μας. . Επιπλέον, τι καλύτερο από την εμπειρία να ζήσεις την καθημερινότητα ενός παιδιού όπως ακριβώς είναι και να συναναστραφείς με τους ντόπιους.» ΚΩΣΤΗΣ

 

«Είναι πραγματικά υπέροχο να γνωρίζεις καινούργια άτομα, κουλτούρες, πολιτισμούς, παραδόσεις και πόσο μάλλον να ζήσεις καινούργιες εμπειρίες με άτομα που γνωρίζεις για πρώτη φορά στην ζωή σου και που δεν πρόκειται να ξανασυναντήσεις. Οι Φινλανδοί έχουν σαν κουλτούρα την ελευθερία στην έκφραση της γνώμης τους και σέβονται την γνώμη του άλλου, ακόμα και άν είναι τελείως αντίθετη από την δική τους. Με όλα αυτά που είδα και έμαθα από αυτήν την τρομερή εμπειρία απέκτησα μια σφαιρική άποψη για τα πάντα και  πραγματικά νιώθω πολύ τυχερή που είμαι σε αυτό το πρόγραμμα γιατί ταξιδεύοντας, διευρύνεις τους πνευματικούς σου ορίζοντες και σου δίνεται η δυνατότητα να σκεφτείς για πράγματα που αφορούν το παρελθόν, το παρόν και ακόμα και το μέλλον σου.» ΔΕΣΠΟΙΝΑ

 

«Θα έλεγα ότι σχεδόν όλα ήταν διαφορετικά σε σχέση με την Ελλάδα, αλλά νομίζω ότι μια εβδομάδα ήταν πολύ σύντομος χρόνος για να εξοικειωθώ με το περιβάλλον και τους μαθητές .Tις πρώτες  μέρες όλοι ήταν ντροπαλοί και μπορεί να αισθάνονται αμήχανοι αλλά 2 ημέρες πριν τελειώσει το πρόγραμμα σχεδόν όλοι επικοινωνούσαν μεταξύ τους και ένιωθαν περισσότερο χαλαροί.» ΒΑΣΙΛΙΚΗ

 

«Εκείνο που μου έκανε περισσότερη εντύπωση ήταν το πόσο καλά περνάνε οι άνθρωποι εκεί πάρα τις τόσο χαμηλές θερμοκρασίες και πως καταφέρνουν να σου δίνουν την εντύπωση ότι δεν τους πτοεί τίποτα και μάλιστα αυτό μας το απέδειξαν καθώς για 3 απογεύματα συνεχόμενα κάναμε υδάτινες δραστηριότητες. Επίσης εκείνο που διέφερε εντελώς με την Ελλάδα και με άφησε άφωνη μόλις άρχισα να το μαθαίνω ήταν το εκπαιδευτικό τους σύστημα το οποίο δικαίως θεωρείται ένα από τα καλύτερα στον κόσμο.» ΠΑΝΑΝΗ

Για περισσότερες φωτογραφίες και βίντεο από την επίσκεψη στο Block του προγράμματος:    https://keeponshiningproject.wordpress.com/blog/ 

 

Σχετικά Άρθρα

Αφήστε ένα σχόλιο

* Το email σας δεν θα εμφανιστεί