Στη βουλή για κύρωση η σύμβαση για το αεροδρόμιο Καστελλίου- Ολόκληρη η έκθεση

Στη Διαρκή Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου κατατίθεται σήμερα για συζήτηση το νομοσχέδιο για την κύρωση της σύμβασης της εργολαβίας για το νέο αεροδρόμιο Καστελλίου. Η επιτροπή συνεδριάζει από τις 12 το μεσημέρι με θέμα ημερήσιας διάταξης:
Επεξεργασία και εξέταση του σχεδίου νόμου του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών «Κύρωση Σύμβασης Παραχώρησης του Έργου της Μελέτης – Κατασκευής – Χρηματοδότησης – Λειτουργίας – Συντήρησης και Εκμετάλλευσης του Νέου Διεθνούς Αερολιμένα Ηρακλείου Κρήτης και Μελέτη – Κατασκευή και Χρηματοδότηση των Οδικών του Συνδέσεων».
Εισηγητής θα είναι ο βουλευτής Ηρακλείου του ΣΥΡΙΖΑ, Νίκος Ηγουμενίδης.
Το νέο αεροδρόμιο θα αντικαταστήσει το υπάρχον αεροδρόμιο του Ηρακλείου. Θα διαθέτει κεντρικό κτήριο επιφάνειας 71.620 τμ με 19 αίθουσες αναμονής επιβατών που θα μπορεί να εξυπηρετήσει έως 15 εκατομμύρια επιβάτες κάθε χρόνο.
Η προθεσμία για την ολοκλήρωση της κατασκευής του νέου αεροδρομίου ορίζεται συμβατικά στους 60 μήνες από την ημερομηνία έναρξης παραχώρησης.
Δείτε την αιτιολογική έκθεση για το σχέδιο νόμου

 Για να γίνει η έναρξη της κατασκευής θα πρέπει να εγκριθεί από το Υπουργείο Περιβάλλοντος η τροποποιημένη σύμβαση περιβαλλοντικών όρων, με βάση την προσφορά που έδωσε η κοινοπραξία ΤΕΡΝΑ-GMR ακριβώς δύο χρόνια πριν. Πρόκειται άλλωστε για συμβατική υποχρέωση του παραχωρησιούχου. Παράλληλα την παραχώρηση θα πρέπει να εγκρίνει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, δηλαδή η διεύθυνση της γνωστής πλέον DG Comp.

Στη συνέχεια θα πρέπει να ολοκληρωθούν και εγκριθούν όλες οι μελέτες εφαρμογής κ.α. Σύμφωνα με τους ίδιους το πιθανότερο είναι να δούμε ίσως κάποιες προκαταρκτικές εργασίες (στήσιμο εργοταξίου, μίσθωση μηχανημάτων κ.α) φέτος αλλά εργασίες με ένταση θα ξεκινήσουν το 2020 και βασικός στόχος θα είναι το Νέο Αεροδρόμιο στο Καστέλι να “προλάβει” την καλοκαιρινή περίοδο του 2024. Να θυμίσουμε ότι η Τ1, η κατασκευαστική περίοδος του έργου έχει οριστεί σε 5 χρόνια από την ημερομηνία έναρξη της παραχώρησης (όχι από την υπογραφή της σύμβασης ή την κύρωση από τη Βουλή των Ελλήνων). Συνολικά η διάρκεια της περιόδους παραχώρησης είναι 35 χρόνια από την ημερομηνία έναρξη της παραχώρησης.

ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗ ΚΑΙ ΕΡΓΑ
Αυτό που βασικά ενδιαφέρει την τοπική κοινωνία της Κρήτης, είναι να ξεκινήσουν τα έργα καθώς εκτιμάται ότι μεγάλο μέρος του τεχνικού δυναμικού του νησιού θα κληθεί να συμμετάσχει ενεργά είτε άμεσα είτε έμμεσα. Συγκεκριμένα η εκτίμηση που υπάρχει είναι πως κατά τη διάρκεια των μελετών-κατασκευών θα δημιουργηθούν 1.500 θέσεις εργασίας, ενώ δεκάδες εταιρείες (κυρίως τοπικές) θα λειτουργήσουν υπεργολαβικά προσφέροντας προμήθειες και υπηρεσίες, πράγμα που σημαίνει κάποιες έμμεσες χιλιάδες εργασίες μόνο στην κατασκευή.

Μιλάμε για το μεγαλύτερο έργο που έχει γίνει ποτέ στην σύγχρονη ιστορία της Κρήτης με άκρως αναπτυξιακό χαρακτήρα. Τα βασικά του μεγέθη είναι:
-1 Διάδρομος προσγείωσης-απογείωσης μήκους 3.200m κατηγορίας κατά ICAO 4E
-1 παράλληλος τροχόδρομος κίνησης αεροσκαφών ίσου μήκους
-8 συνδετήριοι τροχόδρομοι του διαδρόμου με τον παράλληλο τροχοδρομο
-2 συνδετήριοι τροχοδρομοι με τον διάδρομο του Στρατιωτικού Αεροδρομίου
-Χώρος στάθμευσης αεροσκαφών (APRON) συνολικής επιφάνειας 400στρ
-27 θέσεις στάθμευσης αεροσκαφών κατηγορίας κατά ICAO C & 5+1 θέσεις τύπου MARS κατηγορία κατά ICAO E
-1 Τερματικό κτίριο Αεροσταθμού (Terminal Building) 5 επιπέδων συνολικής επιφάνειας 72.000m2 εκ των οποίων τα 13.000m2 χώροι εμπορικών χρήσεων και 1.100m2 μόνιμοι εκθεσιακοί χώροι
-11 Κτίρια/Εγκαταστάσεις απαιτήσεων λειτουργίας αεροδρομίου: Πύργος Ελέγχου, Πυροσβεστική, Αστυνομία, Συντήρησης Αεροδρομίου, Εγκατάστασης εταιριών επίγειας εξυπηρέτησης, Κέντρο ενέργειας, Υποσταθμός 150kV, Δεξαμενές Νερού, Εγκατάσταση Βιολογικού Καθαρισμού, Εγκατάσταση αποθήκευσης καυσίμων και ανεφοδιασμού αεροσκαφών μέσω υπόγειου συστήματος Hydrant, Εγκατάσταση συλλογής απορριμμάτων αεροδρομίου
-Δυνατότητα εξυπηρέτησης των αναγκών πλήρης διοχέτευσης των αστικών αποβλήτων των οικισμών Θραψανού, Αρχάγγελου, Γαλελιανού, Σκλαβεροχωρίου, Ευαγγελισμού, Λιλιανού, Αγίας Παρασκευής, Ρουσοχωρίων στην Εγκατάσταση Βιολογικού Καθαρισμού του Αεροδρομίου
-Χώροι στάθμευσης και εξυπηρέτησης οχημάτων (ΙΧ, Ταξί, Αστικά-Εμπορικά Λεωφορεία)
-Εσωτερικό δίκτυο οδοποιίας
-Οδός πρόσβασης 2 κλάδων με 4 κυκλικούς κόμβους
-Χώρος Εμπορικών Χρήσεων επιφάνειας 400στρ

Κατά τη διάρκεια λειτουργίας η επίδραση του νέου Αεροδρομίου του Ηρακλείου εκτιμάται ότι θα είναι σημαντική στην τοπική και εθνική οικονομία καθώς πρόκειται για το δεύτερο μεγαλύτερο αεροδρόμιο της χώρας και όπως συνέβη και με το Αεροδρόμιο της Αθήνας, κυριολεκτικά μεταμόρφωσε την γύρω περιοχή δημιουργώντας πέρα από τη συμβολή στην ευρύτερη οικονομία και μία μικροοικονομία στην περιοχή του Αεροδρομίου με πολλές επιχειρήσεις να εξαρτώνται από τη λειτουργία του (υπηρεσίες στάθμευσης, μεταφοράς, ξενοδοχεία, εστίαση κ.α.)

Σχετικά Άρθρα

Αφήστε ένα σχόλιο

* Το email σας δεν θα εμφανιστεί