Από τις εξαγγελίες… της χαράς των Βερελή- Στρατάκη και τη σπέκουλα των Αυγενάκηδων, στα αληθινά έργα…

Κάποτε, και επί χρόνια, στα δημοσιογραφικά γραφεία κυκλοφορούσε το πιο σύντομο ανέκδοτο: ονομαζόταν “αεροδρόμιο Καστελίου”. Πλέον, με τις εξελίξεις των τελευταίων δυο χρόνων και κυρίως με την υπογραφή της σύμβαση για το έργο, το ανέκδοτο έπαψε να υπάρχει. Ανεξάρτητα από το αν συμφωνεί κάποιος με το έργο ή όχι, ένα είναι δεδομένο. Η σημερινή πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υποδομών, η σημερινή κυβέρνηση, σε συνθήκες μάλιστα οξύτατης κρίσης και “πολιτικού πολέμου” κατάφερε να δρομολογήσει το έργο που δεν πίστευαν ούτε εκείνοι που το είχαν εξαγγείλει τόσες φορές στο παρελθόν.

Κι υπάρχει ένας συμβολισμός στο συγκεκριμένο έργο. Το μεταπολιτευτικό κράτος και η πολιτική εκπροσώπησή του από το ΠΑΣΟΚ και τη ΝΔ έμεναν στα λόγια, τις υποσχέσεις, στην εύκολη εξαγγελία, που ήταν συνήθως αέρας κοπανιστός. Οι ίδιες δυνάμεις που χρεοκόπησαν και ξεπούλησαν τον τόπο, όταν έμειναν στην αντιπολίτευση βάλθηκαν να φορτώσουν στη σημερινή κυβέρνηση της αριστεράς, όλα όσα εκείνοι δεν έκαναν. Και υπονόμευσαν όσα έβλεπαν ότι μπορούσαν να γίνουν. Γιατί, εφόσον γίνουν, θα τους αφήσουν, μεταξύ άλλων, πολιτικά έκθετους.

Πόσα δεν είπε ο γαλάζιος βουλευτής Ηρακλείου, Λευτέρης Αυγενάκης; Πόσο δεν αμφισβήτησε, μέχρι και την τελευταία στιγμή, το συγκεκριμένο έργο; Πόσα σχόλια δεν διοχέτευε στα τοπικά μέσα ενημέρωσης, από τη μια για να χρεώσει όλη την αποτυχία των προηγούμενων κυβερνήσεων στη σημερινή, και από την άλλη να χλευάσει τις εξαγγελίες και τα χρονοδιαγράμματα;

Και τελικά, στην τελετή υπογραφής της σύμβασης πήρε θέση στην πρώτη σειρά, μπας και ψαρέψει κάτι…

Δείτε: Λ. Αυγενάκης: Οι καταγγελίες, καταγγελίες, αλλά οι πόζες, πόζες, στην υπογραφή της σύμβασης του αεροδρομίου! (φωτο)

Ακριβώς έτσι υπονομευτικά δε λειτουργεί το σύστημα ΠΑΣΟΚ – ΝΔ σήμερα στην Ελλάδα; Και για έναν παραπάνω λόγο, κι όχι μόνο για να καλύψει τις δικές του πολιτικές ανεπάρκειες: για να υπερασπιστεί το κράτος της διαπλοκής που έχτισε.

Ας θυμηθούμε λίγο τί έγινε τόσα χρόνια με το αεροδρόμιο και τις εξαγγελίες στο πόδι.

Η εξαγγελία – παρωδία των Στρατάκη – Βερελή

Τον Νοέμβριο του 2003, παραμονές των εκλογών, ο τότε υπουργός Μεταφορών, Χρήστος Βερελής, μαζί με τον Ηρακλειώτη υφυπουργό και πρώην βουλευτή του ΠΑΣΟΚ, Μανόλη Στρατάκη, φώναξαν τους δημοσιογράφους και τους ανακοίνωσαν μέσα σε… τρελή χαρά, ότι … το πολύ σε πέντε χρόνια θα λειτουργούσε το νέο αεροδρόμιο και θα έκλεινε το αεροδρόμιο του Ηρακλείου. Άρα θα σταματούσε ο λοξός διάδρομος, τον οποίο ο ελληνικός λαός είχε ήδη χρυσοπληρώσει, προκειμένου να γίνουν οι μελέτες.

Όταν οι δημοσιογράφοι ζήτησαν τις μελέτες, οι υπουργοί αρνήθηκαν να τις δώσουν απλά επειδή δεν υπήρχε ούτε αράδα για πρόβλεψη λειτουργίας αεροδρομίου στο Καστέλι, με το κλείσιμο αυτού του Ηρακλείου! Υπήρχε μια άλλη μελέτη, την οποία οι δύο υπουργοί έκρυψαν εκείνη την “ημέρα της χαράς”. Ήταν των συνεργαζόμενων γραφείων DENCO και «ΣΣΕ Περιβάλλον», που για λογαριασμό του υπουργείου Μεταφορών ανέλαβαν να ερευνήσουν μια θέση για ένα νέο συμπληρωματικό αεροδρόμιο και όχι να εκπονήσουν μελέτη για νέο, όπως αναφερόταν στη μελέτη, 150 σελίδων, που έκαναν ότι αγνοούσαν οι υπουργ0ί.

Με τη μελέτη ξεκαθαριζόταν ότι το αεροδρόμιο στην Αλικαρνασσό θα συνέχιζε να λειτουργεί, καθώς πουθενά δεν αναφερόταν χρονοδιάγραμμα μεταφοράς, ούτε φυσικά  για χρονοδιάγραμμα 5 ετών!

Είναι χαρακτηριστικό ότι οι ίδιοι οι μελετητές – σαν να γνώριζαν!- απαντούσαν στο δίλημμα αν στο Καστέλι θα λειτουργήσει αυτοτελές ή συμπληρωματικό αεροδρόμιο, αναφέροντας: «Σκοπός της δημιουργίας του νέου αεροδρομίου είναι να λειτουργήσει συμπληρωματικά προς το υφιστάμενο αεροδρόμιο του Ηρακλείου εξυπηρετώντας μέρος της κίνησης του τελευταίου, προκειμένου το σύστημα των δύο αεροδρομίων να ανταποκριθεί στους αναμενόμενους φόρτους.
Με βάση την προοπτική αυτή, η θέση του νέου αεροδρομίου θα πρέπει να ευρίσκεται όσον το δυνατόν πλησιέστερα προς την πόλη του Ηρακλείου. Θεωρήθηκε ότι ένα νέο αεροδρόμιο με οδική απόσταση μεγαλύτερη των πενήντα χιλιομέτρων από το Ηράκλειο θα αποτελούσε ένα νέο αεροδρόμιο της Κρήτης και δεν θα αφορούσε την παρούσα μελέτη».

Η επανάληψη της παρωδίας

Από εκείνη την ημέρα, η εξαγγελία – παρωδία επαναλήφθηκε πολλές φορές, είτε από παράγοντες του ΠΑΣΟΚ, είτε από παράγοντες της ΝΔ. Αλλά πάντα με αυτή τη μορφή: της παρωδίας και των σχεδιασμών με μεγάλα λόγια. Αν και πέρασαν 14 χρόνια από την “ημέρα της χαράς”, με πρωταγωνιστές τους Βερελή – Στρατάκη, ουδέποτε στην πραγματικότητα το έργο αντιμετωπίστηκε σοβαρά. Ενώ, όταν τον Μάιο του 2013 ο τότε πρωθυπουργός Α. Σαμαράς θα ταξίδευε στην Κίνα, στην ατζέντα ήταν η εμπλοκή των Κινέζων στην κατασκευή και λειτουργία του!

Ακόμη και τον Νοέμβριο του 2013, όταν ο υπουργός  Μεταφορών, Μ. Χρυσοχοΐδης, απαντώντας σε ερώτηση του βουλευτή Ηρακλείου της ΝΔ, Μανώλη Κεφαλογιάννη, ανακοίνωνε ότι το έργο θα δημοπρατηθεί σε 2 μήνες, δηλαδή μέχρι τον Ιανουάριο του 2014, δεν υπήρχε καν μελέτη κόστους – οφέλους, απαραίτητη για να διασφαλιστεί ένα μέρος της χρηματοδότησης από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων. Η μελέτη ανατέθηκε μόλις τον Δεκέμβριο του 2013! Φυσικά, όχι μόνο δεν δημοπρατήθηκε σε δύο μήνες το αεροδρόμιο, αλλά μέχρι σήμερα ούτε καν αυτή η μελέτη ολοκληρώθηκε, μέχρι που παρέδωσε η κυβέρνηση ΝΔ- ΠΑΣΟΚ στην κυβέρνηση του Αλέξη Τσίπρα.

Κι όχι μόνο αυτό. Αργότερα αποκαλύφθηκε ότι οι σχεδιασμοί του Χρυσοχοιδη όχι μόνο ήταν αστήριχτοι μελετητικά, αλλά και οικονομικά, αφού δεν είχε εντάξει την παραμικρή πίστωση!

Η κριτική στη σημερινή κυβέρνηση

Κι ενώ επί 11 και πλέον χρόνια οι κυβερνήσεις ΠΑΣΟΚ- ΝΔ και οι υπουργοί τους έκαναν πλάκα με τους Κρητικούς και το αεροδρόμιο, όταν άλλαξε η κυβέρνηση, αυτοί ήταν που ζητούσαν και τα ρέστα από την κυβέρνηση Τσίπρα και τον υπουργό Υποδομών Σπίρτζη. Με τον Λ. Αυγενάκη, κυρίως, αλλά και τον Β. Κεγκέρογλου να αναλαμβάνουν το βάρος της σπέκουλας, τύπου “γιατί η κυβέρνηση μέσα σε 2 (3, 5, 10, 15 μήνες κοκ) δεν δημοπράτησε το έργο, στο οποίο εκείνοι επί 11 χρόνια μόνο εξαγγελίες έκαναν και καμιά προετοιμασία.

Και όμως, μέσα σε αυτές τις συνθήκες για ένα έργο εντελώς απροετοίμαστο, 22 μήνες μετά την ανάληψη της κυβερνητικής ευθύνης έγινε ο διαγωνισμός, 28 μήνες μετά από την εκλογή του 2015, υπήρχε προσωρινός ανάδοχος, και στην τετραετία υπογράφηκε η σύμβαση για να ξεκινήσει η υλοποίηση.

Αυτά όλα αξίζει να τα έχουμε υπόψη και να τα θυμηθούμε, κρίνοντας πορείες και αξιοπιστία παρωδιών και πολιτικών. Ανεξάρτητα, όπως σημειώσαμε, αν κάποιος συμφωνεί ή διαφωνεί με το αεροδρόμιο στο Καστέλι, πλέον δεν έχουμε “έργα χαράς” και… εγκαίνια μακετών, αλλά πραγματικά έργα.

 

Candiot

Δείτε επίσης:

Υπογράφηκε η σύμβαση για το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλι – Χρ. Σπίρτζης: Μια ιδιαίτερη ημέρα για το Ηράκλειο και την Κρήτη (Βίντεο & φωτο)

Από “φτωχός συγγενής”, ισχυρός αναπτυξιακός πυλώνας η Κρήτη- Έργα πάνω από 7 δισ. μέσα στα επόμενα χρόνια

1.500 θέσεις εργασίας με την έναρξη των έργων στο Καστέλλι- 7.500 θέσεις με τη λειτουργία του αεροδρομίου

Με ομολογιακό 120 εκατ.ευρώ χρηματοδοτείται η ΓΕΚ-ΤΕΡΝΑ για το αεροδρόμιο Καστελίου

Σχετικά Άρθρα

Αφήστε ένα σχόλιο

* Το email σας δεν θα εμφανιστεί