Ενδιαφέρονται για το λιμάνι του Ηρακλείου Carnival και TUI Cruises

Σε διερευνητικές επαφές με τις ελληνικές αρχές αναφορικά με την προοπτική συμμετοχής τους στους διαγωνισμούς για την παραχώρηση των δραστηριοτήτων εξυπηρέτησης της κρουαζιέρας, κατ’ αρχάς στο λιμάνι του Ηρακλείου της Κρήτης και δευτερευόντως στο λιμάνι της Κέρκυρας, έχουν εμπλακεί η αμερικανική Carnival και η γερμανικών συμφερόντων TUI Cruises.

Τις εξελίξεις αυτές παρακολουθεί εκ του σύνεγγυς και η επίσης αμερικανική Royal Caribbean, η οποία όμως επειδή διατηρεί κοινοπραξία με την TUI στην TUI Cruises (με την οποία λειτουργούν τα κρουαζιερόπλοια Mein Schiff) δεν αναμένεται να είναι υποψήφιος επενδυτής.

Το ενδιαφέρον αυτό έρχεται σε μια περίοδο που η αγορά της Ανατολικής Μεσογείου δείχνει να εξέρχεται σταδιακά από την κρίση, στην οποία εισήλθε μετά τις τρομοκρατικές επιθέσεις και το πραξικόπημα στην Τουρκία αλλά και την πολιτική αστάθεια των προηγουμένων ετών στην Αίγυπτο. Με δεδομένο ότι εταιρείες αυτού του μεγέθους διοργανώνουν δρομολόγια που περιλαμβάνουν προορισμούς σε περισσότερα από ένα κράτη, καθίσταται σαφές το ενδιαφέρον για το λιμάνι του Ηρακλείου, η θέση του οποίου στη λεκάνη της Νοτιοανατολικής Μεσογείου είναι κομβική.

Η επιχειρησιακή λογική είναι η παροχή καλύτερων υπηρεσιών στους επιβάτες της κρουαζιέρας, η αναβάθμιση των υποδομών και η δυνατότητα να αποτελέσει ενδιάμεσο σταθμό έναρξης ή ολοκλήρωσης της κρουαζιέρας με δεδομένη την επαρκή υποστήριξη από πλευράς πτήσεων και αεροδρομίου. Ενδιαφέρον υπάρχει και για την Κέρκυρα, αλλά πιο περιορισμένου εύρους εξαιτίας ακριβώς του μειωμένου αριθμού των αεροπορικών συνδέσεων σε σχέση με την Κρήτη, στην οποία άλλωστε ξεκινά οσονούπω και η κατασκευή του νέου αεροδρομίου στο Καστέλλι. Επιπλέον, τα τέλη ελλιμενισμού που ήδη καταβάλλουν οι εταιρείες κρουαζιέρας μαζί με άλλες εμπορικές εκμεταλλεύσεις εκτιμάται πως μπορούν, υπό όρους, να εξυπηρετήσουν σε βάθος χρόνου τα απαιτούμενα για την επένδυση κεφάλαια. Η Carnival είναι η μία από τις τρεις μεγαλύτερες εταιρείες του κόσμου με μεγάλη ιστορικά παρουσία στη Μεσόγειο και έτσι το ενδιαφέρον της δεν αποτελεί έκπληξη, αφού άλλωστε έχει και στο παρελθόν εξετάσει ανάλογες κινήσεις, τις οποίες όμως δεν προχώρησε το ελληνικό Δημόσιο. Η TUI Cruises, από την πλευρά της, επιχειρεί να κεφαλαιοποιήσει το γεγονός πως διαθέτει ένα προϊόν κρουαζιέρας άριστα προσαρμοσμένο πάνω στις ανάγκες της γερμανικής αγοράς επιβατών υψηλού εισοδήματος ,αλλά και το μεγάλο ενδιαφέρον της αγοράς της Γερμανίας για διακοπές στη Μεσόγειο.

Την όλη κινητικότητα, βεβαίως, προκαλεί και η ιδιωτικοποίηση του λιμανιού του Πειραιά και η επιθετική στρατηγική εμπορικής ανάπτυξης της κρουαζιέρας που έχει υιοθετήσει το νέο managment της Cosco και των Ελλήνων συνεργατών της. Είναι χαρακτηριστικό πως, όπως αποκάλυψε προ ημερών η «Κ», τα στοιχεία για τις προγραμματισμένες στον Πειραιά αφίξεις κρουαζιερόπλοιων κατά το 2019 δείχνουν πως η όλη δραστηριότητα της κρουαζιέρας ενδέχεται να βελτιωθεί σημαντικά φέτος: Ο Οργανισμός Λιμένος Πειραιώς φέρεται να έχει εξασφαλίσει αύξηση των επιβεβαιωμένων αφίξεων κρουαζιερόπλοιων το 2019 στα 605 από 524 το 2018 (+15,8%), εκ των οποίων αυτά που θα πραγματοποιήσουν home porting (εκκίνηση και ολοκλήρωση πλόων στο ίδιο λιμάνι) αυξάνονται στα 372 από 257 (+44%). Το ΤΑΙΠΕΔ πρόκειται να ξεκινήσει διαγωνισμούς παραχώρησης επιμέρους δραστηριοτήτων των παραπάνω, αλλά και άλλων λιμανιών, το επόμενο διάστημα. Η διαδικασία θα είχε ήδη ξεκινήσει, όπως έχει συμφωνηθεί και με τους Ευρωπαίους πιστωτές, αλλά έχει καθυστερήσει η ψήφιση σχετικού νομοσχεδίου του υπουργείου Ναυτιλίας.

Καθημερινή

Σχετικά Άρθρα

Αφήστε ένα σχόλιο

* Το email σας δεν θα εμφανιστεί