Καμπανάκι του ΠΟΥ για την ανεπαρκή πρόοδο στην αντιμετώπιση της έλλειψης ασφάλειας στους δρόμους

Η νέα έκθεση του ΠΟΥ αναδεικνύει την ανεπαρκή πρόοδο για την αντιμετώπιση της έλλειψης ασφάλειας στους δρόμους του κόσμου.

Στις 7 Δεκεμβρίου 2018 στη  Γενεύη δημοσιοποιήθηκε η νέα παγκόσμια έκθεση για την την οδική ασφάλεια- 2018 του Π.Ο.Υγείας. Η έκθεση δείχνει ότι οι θάνατοι στην  οδική κυκλοφορία συνεχίζουν να αυξάνονται, έχοντας φτάσει στο 1.35 εκατομμύρια θανάτους κατ΄έτος και υπογραμμίζει ότι οι τραυματισμοί στην οδική κυκλοφορία αποτελούν πλέον τον κύριο δολοφόνο των παιδιών και των νέων ηλικίας 5-29 ετών.

Οι εκθέσεις της παγκόσμιας κατάστασης για την οδική ασφάλεια του Π.Ο.Υγείας, εκδίδονται κάθε δύο έως τρία χρόνια και χρησιμεύουν ως το βασικό εργαλείο παρακολούθησης για τη Δεκαετία Δράσης για την Οδική Ασφάλεια 2011-2020. Η προηγούμενη έκθεση είχε εκδοθεί το 2015.

«Αυτοί οι θάνατοι είναι ένα απαράδεκτο τίμημα για την κινητικότητα», δήλωσε ο Γενικός Διευθυντής του Π.Ο.Υ. κ. Tedros Adhanom Ghebreyesus. «Δεν υπάρχει δικαιολογία για την απραξία,  αυτό είναι ένα πρόβλημα για το οποίο υπάρχουν  αποδεδειγμένες λύσεις. Αυτή η έκθεση είναι μια έκκληση προς τις κυβερνήσεις και τους εταίρους να αναλάβουν πολύ μεγαλύτερες δράσεις για την εφαρμογή αυτών των μέτρων».

Η Παγκόσμια Έκθεση για την κατάσταση της οδικής ασφάλειας τεκμηριώνει πως παρά την  αύξηση του συνολικού αριθμού θανάτων, η αναλογία θανάτων σε σχέση με το μέγεθος του παγκόσμιου πληθυσμού έχει σταθεροποιηθεί τα τελευταία χρόνια. Αυτό υποδηλώνει ότι οι υφιστάμενες προσπάθειες οδικής

Στις περιοχές όπου σημειώθηκε πρόοδος, αυτή αποδίδεται σε μεγάλο βαθμό στην καλύτερη νομοθεσία σχετικά με τους βασικούς κινδύνους όπως η υπερβολική ταχύτητα, η οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ, καθώς και στη χρήση  ζωνών ασφαλείας,  κράνους και συστημάτων συγκράτησης για παιδιά, στις ασφαλέστερες υποδομές όπως πεζοδρόμια και αποκλειστικές λωρίδες για τους ποδηλάτες και τους μοτοσικλετιστές, στα  βελτιωμένα πρότυπα οχημάτων όπως εκείνα που διαθέτουν ηλεκτρονικό έλεγχο ευστάθειας και προηγμένα συστήματα πέδησης  και στην βελτίωση της μετά τη σύγκρουση φροντίδας.

Η έκθεση καταδεικνύει ότι τα μέτρα αυτά συνέβαλαν στη μείωση των θανάτων στην οδική κυκλοφορία σε 48 μεσαίες και υψηλού εισοδήματος χώρες. Ωστόσο, καμία από τις χώρες χαμηλού εισοδήματος δεν έχει να επιδείξει μείωση των συνολικών θανάτων, σε μεγάλο βαθμό λόγω έλλειψης αυτών των μέτρων. Στην πραγματικότητα, ο κίνδυνος θανάτου στην οδική κυκλοφορία παραμένει τρις ​​φορές υψηλότερος στις χώρες χαμηλού εισοδήματος από ό, τι στις χώρες υψηλού εισοδήματος. Τα ποσοστά είναι τα υψηλότερα στην Αφρική (26,6 ανά 100 000 κατοίκους) και τα χαμηλότερα στην Ευρώπη (9,3 ανά 100.000 κατοίκους). Από την άλλη, από την προηγούμενη έκδοση της έκθεσης, τρεις περιοχές του κόσμου έχουν αναφέρει μείωση των ποσοστών θνησιμότητας στην οδική κυκλοφορία: η Αμερική, η Ευρώπη και η περιοχή του Δυτικού Ειρηνικού.

Οι μεταβολές στους θανάτους από την οδική κυκλοφορία αντανακλώνται επίσης στον τύπο του χρήστη του οδικού δικτύου. Σε παγκόσμιο επίπεδο, οι πεζοί και οι ποδηλάτες αντιπροσωπεύουν το 26% του συνόλου των θανάτων στο οδικο δίκτυο, με ποσοστό 44% στην Αφρική και 36% στην Ανατολική Μεσόγειο. Οι αναβάτες μοτοσικλετών και οι επιβάτες αντιπροσωπεύουν το 28% όλων των θανάτων από τροχαίες συγκρούσεις, αλλά το ποσοστό είναι υψηλότερο σε ορισμένες περιοχές, π.χ. 43% στη Νοτιοανατολική Ασία και 36% στο Δυτικό Ειρηνικό.

Σε σύγκριση με την προηγούμενη έκθεση που δημοσιεύθηκε το 2015, σημαντικά στοιχεία της έκθεση 2018 είναι τα παρακάτω:

22 επιπλέον χώρες τροποποίησαν τη νομοθεσία τους σχετικά με έναν ή περισσότερους παράγοντες κινδύνου προκειμένου να ευθυγραμμιστούν με τις βέλτιστες πρακτικές, καλύπτοντας επιπλέον 1 δισεκατομμύριο ανθρώπους.
– 46 χώρες που εκπροσωπούν 3 δισεκατομμύρια ανθρώπους έχουν νόμους που θέτουν όρια ταχύτητας που ευθυγραμμίζονται με τις βέλτιστες πρακτικές

45 χώρες που εκπροσωπούν 2,3 δισεκατομμύρια άτομα έχουν σήμερα νόμους για την οδήγηση υπό την επήρεια οινοπνεύματος,

49 χώρες που αντιπροσωπεύουν 2,7 δισεκατομμύρια άτομα, έχουν σήμερα νόμους για τη χρήση κράνους μοτοσικλετών που ευθυγραμμίζονται με τις βέλτιστες πρακτικές.
-105 χώρες που εκπροσωπούν 5,3 δισεκατομμύρια άτομα, έχουν σήμερα νόμους για τη χρήση της ζώνης ασφαλείας που ευθυγραμμίζονται με τις βέλτιστες πρακτικές.

– 33 χώρες που εκπροσωπούν 652 εκατομμύρια άτομα, έχουν σήμερα νόμους σχετικά με τη χρήση συστημάτων συγκράτησης για παιδιά που ευθυγραμμίζονται με τις βέλτιστες πρακτικές.

-114 χώρες διεξάγουν σήμερα  κάποια συστηματική αξιολόγηση ή αξιολόγηση με αστέρια των υφιστάμενων οδών.            -Μόνο 40 χώρες που αντιπροσωπεύουν 1 δισεκατομμύριο ανθρώπους, έχουν υλοποιήσει τουλάχιστον 7 ή όλες τα 8 πρότυπα ασφαλείας των οχημάτων προτεραιότητας του ΟΗΕ

 – Περισσότερες από τις μισές χώρες (62%) διαθέτουν έναν αριθμό τηλεφώνου επείγουσας ανάγκης με πλήρη κάλυψη όλης της χώρας.

– Το 55% των χωρών έχει μια επίσημη διαδικασία κατάρτισης και πιστοποίησης προ-νοσοκομειακής περίθαλψης για τους παρόχους αυτών των υπηρεσιών.

Ολόκληρη η έκθεση: ΕΔΩ

ΠΗΓΗ: WHO

Σχετικά Άρθρα

Αφήστε ένα σχόλιο

* Το email σας δεν θα εμφανιστεί