Με πλοίο στις Κυκλάδες από την 1η Ιουνίου οι Μινωικές

H έκτακτη δρομολόγηση του υπό ιταλική σημαία πλοίου «Μύκονος Παλλάς» από τις Μινωικές στη γραμμή Πειραιάς-Σύρος-Μύκονος-Νάξος από την 1η Ιουνίου 2018 έως τις 30 Σεπτεμβρίου 2018, καθώς και η δρομολόγηση δύο ταχυπλόων της Golden Star Ferries, Superspeed και Supercraft, τα οποία προγραμματίζεται να εκτελούν ενδοκυκλαδικά δρομολόγια με αφετηρία τον Πειραιά και την Σύρο, ήταν τα σημαντικότερα θέματα που συζητήθηκαν στην μετά από πέντε μήνες συνεδρίαση του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών.

Η πρόταση για τις δύο νέες γραμμές, προκάλεσε μεγάλη ικανοποίηση σε επίπεδο Κυκλάδων μιας και δημιουργεί νέα δεδομένα και ανοίγει μεγαλύτερους ορίζοντες στο ακτοπλοϊκό τοπίο του νομού. Ωστόσο, ο έντονος ανταγωνισμός που έχει προκύψει στον χώρο της ακτοπλοΐας δημιουργεί «σύννεφα» στην έγκριση των δύο δρομολογίων, τα οποία όλοι ελπίζουμε να ξεπεραστούν.

Για τη δρομολόγηση του «Μύκονος Παλλάς» κατατέθηκαν σοβαρές ενστάσεις από ανταγωνιστικές εταιρίες, με το σκεπτικό ότι η Minoan Lines κατέθεσε αίτημα για 4μηνη έκτακτη κάλυψη δρομολογιακών αναγκών, κάτι το οποίο, σύμφωνα πάντα με τις καταγγελίες, δεν προβλέπεται από τη νομοθεσία.

Σχετικά με τα δύο ταχύπλοα της Golden Star Ferries, δημιουργήθηκε κλίμα έντονης αντιπαράθεσης, με εκπροσώπους ακτοπλοϊκών εταιριών να καταγγέλλουν ότι το αίτημα δρομολόγησή τους είναι εκπρόθεσμο.

Μετά από αυτές τις εξελίξεις, επικρατεί μεγάλη αγωνία για την τύχη αυτών των δύο δρομολογίων, τα οποία έχουν άμεση ανάγκη οι Κυκλάδες, προκειμένου να ενισχυθούν ακόμη περισσότερο οι συγκοινωνίες του νομού με ποιοτικά πλοία, στο πλαίσιο εξυπηρέτησης του κύματος επισκεπτών που φέτος αναμένεται μεγαλύτερο από κάθε άλλη χρονιά.

Διαβάστε παρακάτω σημεία των τοποθετήσεων εκπροσώπων εταιριών στην σημερινή συνεδρίαση του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών.

Ο Χρήστος Μπατσίδης εκπροσωπώντας τις Μινωϊκές υποστήριξε μεταξύ άλλων: Φέτος αναμένεται να σημειωθεί ρεκόρ στον τουρισμό στην Έλλαδα. Η δρομολόγηση του «Μύκονος Παλλάς» που είναι ίδιο με το «Κνωσός Παλλάς» θα συμβάλει στην ποιοτική αναβάθμιση της γραμμής. Θα προσφέρει 120 θέσεις εργασίας και νέα ποιότητα υπηρεσιών στη γραμμή».

Ο Χρήστος Μπατσίδης και ο Κώστας Χρονιάρης

Ο Κώστας Χρονιάρης επίσης εκπρόσωπος των Μινωϊκών επεσήμανε: «Η απόφαση για συγχώνευση της Attica Group με την HSW έβαλε θέματα ενίσχυσης του ανταγωνισμού στο Βορειοανατολικό Αιγαίο και στις Κυκλάδες Κυκλάδων. Είχαμε προτροπή από την Επιτροπή Ανταγωνισμού να μπούμε στις γραμμές αφού με τον τρόπο αυτό θα συμβάλλουμε σοβαρά στην ποιοτική αναβάθμισης των γραμμών. Πρέπει να ληφθεί σοβαρά υπόψη.

Στο σημείο αυτό έκανε παρέμβαση ο Δημήτρης Τσούμας, εκπρόσωπος της Fast Ferries: «Δεν έχω δει πουθενά ότι η απόφαση της Επιτροπής μπορεί να παρακάμψει τον νόμο 2932. Αν είναι να δρομογηθούμε με άλλους τρόπους να μας το πουν. Το πλοίο θα μπορούσε να δρομολογηθεί όπως ζητείται μόνο με το άρθρο 7 που προβλέπει δρομολόγηση λόγω εκτάκτων και επειγουσών αναγκών. Σε κάθε άλλη περίπτωση πρέπει να δρομολογηθεί σε έναν χρόνο».

Δεν έκανε παρέμβαση στο θέμα η Blue Star Ferries που δραστηριοποιείται στις Κυκλάδες.

Ακολούθησε παρέμβαση του Βασίλη Κάτσαρη της Hellenic Seaways: «Δεν προβλέπεται από τον νόμο 2932 4μηνη δρομολόγηση και δεν υπάρχουν έκτακτες δρομολογιακές ανάγκες. Όποιος θέλει μπορεί να δρομολογήσει πλοίο εάν υποβάλλει την αίτηση εμπρόθεσμα και για δρομολόγια χρονικής διάρκειας ενός 12 μήνου».

Βασίλης Κάτσαρης

katsaris

Η δρομολόγηση, εκτός προθεσμίας των δύο ταχυπλόων της Golden Star Ferries των αδελφών Στεφάνου στις γραμμές των Κυκλάδων τα οποία θα συνδέουν τη Σάμο με τις Κυκλάδες, ανέβασε την ένταση στην αίθουσα συνεδρίασης του ΣΑΣ.

Γιώργος Στεφάνου

stefanoy

Ο Βασίλης Κάτσαρης από την πλευρά των HSW δήλωσε μεταξύ άλλων: «Εάν εγκριθεί η εκπρόθεσμη δρομολόγηση της Golden Star Ferries τότε θα αναγκαστούμε να τροποποιήσουμε τα δρομολόγιά μας και να μην προσεγγίσουμε σε νησιά με χαμηλή επιβατική κίνηση, όπως στο Κουφονήσι , στην Αιγιάλη της Αμοργού αλλά και στη Σίκινο και στη Φολέγανδρο. Η εφαρμογή της νομοθεσίας είναι απαραίτητη καθόσον δημιουργεί ένα ελκυστικό επιχειρηματικό περιβάλλον για τους σοβαρούς επενδυτές και τις σοβαρές εταιρείες οι οποίες συνδράμουν στην εξυπηρέτηση πολλών συγκοινωνιακών αναγκών. Εν κατακλείδι σε κάθε περίπτωση ο νόμος δεν αποκλείει την εκπρόθεσμη δρομολόγηση η οποία όμως θα πρέπει να αναζητηθεί σε γραμμές που δεν προσφέρονται πλοία και δεν εξυπηρετούνται οι ανάγκες των νησιών.»

Ο Ιωάννης Δεπάστας εκπρόσωπος της Aegean Speed Lines επεσήμανε: «Το κομμάτι που εμείς εξυπηρετούμε στα δυτικές Κυκλάδες είναι μία αδύναμη γραμμή η οποία ξαφνικά γέμισε ταχύπλοα. Η καινούργια προσφορά χωρητικότητας δεν προσφέρει κάτι στα νησιά γιατί δεν έχουν υποδομές να εξυπηρετήσουν όλον αυτόν τον κόσμο. Θα οδηγηθούμε σε αδιέξοδο. Και θα δημιουργηθεί πρόβλημα για τις εταιρείες που δήλωσαν εγκαίρως τα δρομολόγιά τους».

Ιωάννης Δεπάστας

depastas

Ακολούθησε η τοποθέτηση του Γιώργου Στεφάνου: «Έχω μια αγανάκτηση. Δεν έχει ξαναγίνει, σε περίπτωση δυο νέων πλοίων να μην τους δίνεται άδεια δρομολόγησης. Δεν ζητάμε δρομολόγια για πλοία που υπήρχαν στη διάρκεια της χρονικής περιόδου που προβλέπει ο νόμος. Είμαστε με δύο νέα πλοία. Τα αγοράσαμε στα τέλη Οκτωβρίου και τον Δεκέμβριο στο ΣΑΣ ζητήσαμε τα δρομολόγια. Θα δώσουν νέες θέσεις εργασίας. Φέρουν την ελληνική σημαία. Για αυτά τα δυο αιτήματα έχουν περάσει 5 μήνες από το προηγούμενο συμβούλιο του ΣΑΣ και δεν έχουν συζητηθεί. Σήμερα 8 Μαιου δεν έχουμε ανοίξει ακόμη τα πλάνα μας για να πουλάμε εισιτήρια.
Είμαστε τιμωρημένοι; Υπάρχει κάποιος λόγος που είμαστε τιμωρημένοι και επί πέντε μήνες δεν έχουν εγκριθεί τα δρομολόγια; Έχουμε έναρξη δρομολογίων στις 25 Μαίου και ακόμη δεν έχουν ανοίξει τα πλάνα».

Ο Μάριος Ηλιόπουλος εκπρόσωπος της SeaJets δήλωσε μεταξύ άλλων: «Ελπίζω να κρατιούνται λεπτομερή πρακτικά προκείμενου να μπορούμε να ξέρουμε τι έχει πει ο καθένας. Υπάρχει πλήρης σύγχυση στην Golden Star. Είπε ο κύριος Στεφάνου ότι για να δρομολογηθεί εκτάκτως ένα πλοίο δεν χρειάζονται έκτακτες συγκοινωνιακές ανάγκες ή δεν χρειάζεται να καλύπτονται οι γραμμές από τα ήδη δρομολογημένα πλοία. Αν βάζεις πλοίο όπου θες όποτε θες είναι αθέμιτος ανταγωνισμός και όχι ελεύθερος ανταγωνισμός. Λες και το Αιγαίο είναι τράπουλα του κάθε παίκτη η για να παίζει όπως θέλει εκείνος. Επίσης άλλο το νεοναυπήγητο πλοίο και άλλο το
νεοαποκτηθέν. Δεν μπορεί ένα νεοαποκτηθέν να μπαίνει σε δρομολόγια όποτε θέλει ο πλοιοκτήτης του».

Μάριος Ηλιόπουλος

hliopoulos
newmoney.gr

Σχετικά Άρθρα

Αφήστε ένα σχόλιο

* Το email σας δεν θα εμφανιστεί